beantwoord

Reisoverzicht MijnNS blijft incompleet



Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik kom ook een merkwaardig fenomeen tegen. Ik ben in Deventer uitgecheckt, heb geld opgenomen en ben redelijk kort daarna weer ingecheckt in Deventer en uitgecheckt in Rijssen. Ik ben weer ingestapt in Goor. Dit gedeelte van Deventer naar Rijssen is niet na bijna een week nog niet verschenen en het is een reis met NS.

Kent iemand dit verschijnsel? Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ben in Deventer door de poortjes gegaan en in Rijssen heb ik zonder meer uitgecheckt.

 

 

Bij mij staat de eerder niet vermelde reis van Deventer naar Rijssen er nu wel. Een NS-reis en dan is het wel vreemd dat die pas na acht dagen zichtbaar wordt, terwijl de overige dat wel zijn. Kennelijk kunnen we er toch vanuit gaan dat de reizen uiteindelijk wel worden vermeld, al is het dus een kwestie van geduld. Het duurt wel lang en dit was onverklaarbaar.

Aangezien je aantoonbaar bewijs hebt zal dat dan wel kloppen. De laatste keer dat ik hiermee te maken had en navraag had gedaan was dit nog niet het geval en was de correctie alleen op de factuur terug te vinden.

Badge +3

Als het goed is gekeurd zal het correcte bedrag worden gefactureerd. Als deze al is afgeschreven zal de restitutie in de vorm van een verrekening op de volgende factuur verschijnen. Je ziet de correctie niet in je reishistorie verschijnen maar wel op de factuur.

Een correctie zou toch ook in je Reishistorie moeten staan, met een negatief bedrag?

Dit in ieder geval als je een correctie doet via Uitcheckgemist (geen NS rit dus).

Als het goed is gekeurd zal het correcte bedrag worden gefactureerd. Als deze al is afgeschreven zal de restitutie in de vorm van een verrekening op de volgende factuur verschijnen. Je ziet de correctie niet in je reishistorie verschijnen maar wel op de factuur.

Reputatie 6

Ik kan sinds 6 juli niets terugzien terwijl ik daarna nog meerdere reizen heb gemaakt. Door een foutieve incheck hij blauwnet heb ik 20 euro via mijn NS ov chipkaart teruggevraagd, is volgens ov chip uitcheck gemist goedgekeurd maar zie ik ook niet terug in mijn NS. Straks wordt dat dus onterecht gefactureerd. Ik vind dit heel bezwaarlijk. 

Reputatie 6

Het is ergerlijk dat er regelmatig reizen niet compleet in de reishistorie staan en dat ook de factuur daardoor soms niet klopt. Ik noteer tegenwoordig al mijn reizen en kosten. Een “incomplete” reis die 12 dagen bleef staan, ook op de factuur als 0,00 vermeld stond en pas op de rekening van een maand later verscheen. Ik vertrouw de NS zijn administratie en systemen niet niet echt meer, door de vaak lange wachttijden bij de klantenservice ben je soms meer belkosten kwijt dan het bedrag wat je terug wil vorderen. 1 x 20 minuten in de wacht, 12 minuten gesprek, 1 x 23 minuten in de wacht ,7 minuten gesprek en 1 x 18 minuten in de wacht, 5 minuten gesprek om een fout van € 12,50 te corrigeren. 

Reputatie 7

Ook eens even gekeken. Ik reis iedere dag met Flex Dal Vrij en de laatste rit die vermeld staat is van 8 juli. Dus van de laatste vier dagen staat er nog helemaal niets……… Gisteren had ik vertraging op de reis van Zwolle naar Breda, dus claimen kan nu niet. Ik ga dit niet op een onhandige andere manier doen of speciaal weer naar een servicebalie, dus heb het nu maar opgeschreven ter herinnering en hoop dat ik het dit weekend in kan dienen. 

Claimen vanuit Mijn NS zal inderdaad (nog) niet lukken, maar via het formulier (zonder Mijn NS) kan het natuurlijk wel. Zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

👍 Inmiddels maar via formulier gedaan. Maar ik vind het te gek voor woorden dat er nu op dit moment, 14 juli, sinds 8 juli geen enkele reis meer vermeld staat in Mijn NS-account, terwijl ik iedere dag één of meerdere reizen maak met Dal Vrij. Dat deze digitale verwerking nu al bijna een week duurt, we leven in 2022. Lachwekkend.

Ik heb verder teruggekeken en zag een maand geleden een reis Breda - Arnhem staan, waarbij bij Arnhem verder niets vermeld staat, dus gemiste uitcheck. Die blijft dus denk ik incompleet. De terugreis staat wel goed.

Reputatie 7
Badge +3

Nee precies, er lijkt geen enkele logica achter te zitten. En net als Thom wil ik zaken graag begrijpen. Frustrerend dit 😉

Reputatie 7
Badge +3

Tja, ik zou ook werkelijk niet kunnen verklaren hoe controle er invloed op zou hebben. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Conducteur heeft bij mij ook niet driftig getikt op z'n gizmo. Het was gewoon chipkaart er tegenaan houden en klaar.

Maar 't blijft vreemd, mijn laatste check-ins en check-uits laten zowel de heen- als terugreis zien, maar in de reishistorie is alleen de terugreis verwerkt.

Bij jou is dan al wel één van de reizen van zaterdag de 9e verwerkt in je reishistorie, bij Thom ontbreekt er eentje van donderdag de 7e, bij mij eentje van vrijdag de 8e en de terugreis van zaterdag de 9e kort na middernacht. Er is dus geen peil op te trekken hoeveel dagen het duurt, het is niet de oudste reizen eerst. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij moet het rode vierkantje om de € 0,00 daaronder staan 😉 Maar dit topic ging over incomplete reishistorie ...

Badge +3

Nog iets ‘vreemds’

Een fiets stallen op Eindhoven C kost € 1,35 per 24 uur, maar wellicht vond men dat binnen een kwartiertje weer naar buiten wel gratis mocht zijn (iemand uitzwaaien na inleveren OV-fiets) 🤣

Reputatie 7
Badge +4

Op OV-chipkaart staan ze wel en op Mijn NS niet. Nouja, ik keek of er controle was, en die was er niet. ;-)

Onverklaarbaar,

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Tja, ik zou ook werkelijk niet kunnen verklaren hoe controle er invloed op zou hebben. Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Conducteur heeft bij mij ook niet driftig getikt op z'n gizmo. Het was gewoon chipkaart er tegenaan houden en klaar.

Maar 't blijft vreemd, mijn laatste check-ins en check-uits laten zowel de heen- als terugreis zien, maar in de reishistorie is alleen de terugreis verwerkt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, ze zijn wel zichtbaar bij OV-chipkaart.nl en nee ik hoef niets te declareren en hoef ook geen GtbV claim in te dienen, maar gezien de diverse meldingen is het nu blijkbaar normaal dat het zo lang duurt of dat het incompleet is. En een deel van die reizigers zal wel moeten declareren of daar worden wel extra kosten berekend omdat er een gemiste uitcheck is. 

Reputatie 7
Badge +4

@mrfreeze Goede opmerking, maar ik weet het niet meer. 

Nee, als gepensioneerde Dalvrijreiziger heb ik die problemen inderdaad niet, @Robert B 

Reputatie 7
Badge +3

Ik kom ook een merkwaardig fenomeen tegen. Ik ben in Deventer uitgecheckt, heb geld opgenomen en ben redelijk kort daarna weer ingecheckt in Deventer en uitgecheckt in Rijssen. Ik ben weer ingestapt in Goor. Dit gedeelte van Deventer naar Rijssen is niet na bijna een week nog niet verschenen en het is een reis met NS.

Ben je toevallig gecontroleerd tussen Deventer en Rijssen? Dat zou gezien de andere ervaringen wel interessant zijn.

Badge +3

Zolang ze bij OV-chipkaart zichtbaar zijn komen ze uiteindelijk ook wel in Mijn NS terecht, maar bijna een week voor een rit met NS is wel extreem lang.

Metroritten trouwens ook, want poortjes zijn natuurlijk permanent ‘online’ in tegenstelling tot sommige apparaten in (buurt)bussen.

Een busrit in de ochtend binnen Eindhoven staat normaal gesproken echt wel ‘s middags in mijn (Flex) Reishistorie, of anders de volgende dag.

Gelukkig hoef jij verder niets te declareren, en hebt ook niet te maken met (onterechte) kosten wegens ‘missende transacties’.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, zo vind ik het ook niet te begrijpen dat mijn RET metro reis van de nacht van vrijdag op zaterdag al wel in mijn reishistorie staat en een eerdere RET reis en een reis met NS van vrijdagmiddag nog niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Na zes dagen een NS reis, terwijl de andere reizen er wel staan, een wondere wereld maar ja, zoals je weet wil ik wonderen graaf snappen of letterlijk be-grijpen. Wie weet komt het toch nog binnen, zullen we maar denken. 

Reputatie 7
Badge +3

De wondere wereld van NS Flex. Het komt uiteindelijk vast wel goed, maar logisch is het niet.  

Reputatie 7
Badge +4

ik heb al meerdere reizen gemaakt. De reis werd gemaakt vanaf Deventer ongeveer vanaf 11.50. Aankomst in Rijssen tegen half een. Daarna gewandeld naar Goor en daar de trein gewoon genomen. Die is vermeld. Hij wordt ook niet op een andere chipkaart vermeld, je zou in dufheid een verkeerde kaart kunnen pakken, maar ook dat is niet het geval.

Reputatie 7
Badge +3

Staat die reis van Deventer naar Rijssen wel op je startpagina onder “Laatste check-in of check-uit met NS” of heb je in tussen al meer reizen gemaakt dat de check-in/check-outs van 7 juli daar niet meer instaan? 

Reputatie 7
Badge +4

Ik kom ook een merkwaardig fenomeen tegen. Ik ben in Deventer uitgecheckt, heb geld opgenomen en ben redelijk kort daarna weer ingecheckt in Deventer en uitgecheckt in Rijssen. Ik ben weer ingestapt in Goor. Dit gedeelte van Deventer naar Rijssen is niet na bijna een week nog niet verschenen en het is een reis met NS.

Kent iemand dit verschijnsel? Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ben in Deventer door de poortjes gegaan en in Rijssen heb ik zonder meer uitgecheckt.

 

 

Badge +3

Ook eens even gekeken. Ik reis iedere dag met Flex Dal Vrij en de laatste rit die vermeld staat is van 8 juli. Dus van de laatste vier dagen staat er nog helemaal niets……… Gisteren had ik vertraging op de reis van Zwolle naar Breda, dus claimen kan nu niet. Ik ga dit niet op een onhandige andere manier doen of speciaal weer naar een servicebalie, dus heb het nu maar opgeschreven ter herinnering en hoop dat ik het dit weekend in kan dienen. 

Claimen vanuit Mijn NS zal inderdaad (nog) niet lukken, maar via het formulier (zonder Mijn NS) kan het natuurlijk wel. Zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Reputatie 7

Ook eens even gekeken. Ik reis iedere dag met Flex Dal Vrij en de laatste rit die vermeld staat is van 8 juli. Dus van de laatste vier dagen staat er nog helemaal niets……… Gisteren had ik vertraging op de reis van Zwolle naar Breda, dus claimen kan nu niet. Ik ga dit niet op een onhandige andere manier doen of speciaal weer naar een servicebalie, dus heb het nu maar opgeschreven ter herinnering en hoop dat ik het dit weekend in kan dienen. 

Reageer