beantwoord

Reisoverzicht MijnNS blijft incompleet



Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 5

Inmiddels heb ik van NS de factuur van afgelopen maand ontvangen. Daarop is mijn reis van 31 juli dus foutief aangegeven. Gelukkig hoef ik er niet extra voor te betalen, er is wel op een of andere wijze herkend dat mijn Weekend Vrij-abonnement van toepassing was. Maar er staat dus geen dienstverlener genoteerd en ook de reisklasse klopt niet. Het valt mij trouwens op dat “Amsterdam amstel” anders is geschreven. Namelijk “amstel” met kleine letter 🤔

 

In Mijn NS staat deze reis nog altijd zonder de uitchecktijd van 23:04u die ik wél zie als ik de transactiegegevens van de kaart opvraag. Voor de duidelijkheid, ik heb dus telkens netjes bij de juiste vervoerder in-/om- en uitgecheckt (dat zie ik ook gewoon in de kaarttransacties). Als gevolg hiervan is het niet mogelijk om compensatie voor vertraging aan te vragen, want daar had ik helaas destijds ook mee te maken. De sprinter van Duivendrecht naar A'dam Amstel was weer eens uitgevallen 😕

Hopelijk slaagt de IT-afdeling van NS erin dit soort ‘bugs’ snel en definitief te verhelpen. Mocht er iemand meelezen, wanneer het helpt dit te duiden (omdat het vermoeden bestaat dat er toch een technisch verband kan zijn): ik had dus in die intercity van Almelo naar Duivendrecht onderweg kaartcontrole, om 21:26u = ergens tussen Apeldoorn en Amersfoort.

Badge +3

Het lijkt nog steeds (soms?) mis te gaan… https://twitter.com/FrankVanLeeuwe6/status/1586112370086236162

Ik ben hoogst verbaasd dat ik volgens de NS gereisd heb zonder geldig reisrecht. Heb ingecheckt en uitgechekt en nog gecontroleerd in de trein naar Utrecht, vanaf Nijmegen.

Lijkt dus (aanname) dat gecontroleerd worden iets met je transacties doet, waardoor je bij Flex ‘problemen’ kan krijgen?

Reputatie 5

Even een ‘topic kick’, want op mijn laatste factuur van NS kom ik weer zo'n mysterieuze incomplete reis tegen. Zaterdag 29 april ging ik met mijn Flex Weekend Vrij-abonnement van Duivendrecht naar Enschede. Heel normaal ingecheckt en uitgecheckt.

Op de factuur/in de reishistorie staan echter geen uitchecktijd, geen dienstverlener en de verkeerde reisklasse. Het ‘toeval’ wil dat ik ook die keer onderweg kaartcontrole had. In de loop van de tijd ben ik wat argwanender geworden, dus tegenwoordig controleer (en fotografeer) ik regelmatig op een kaartautomaat achteraf de transacties van mijn kaart. Zodoende weet ik dus ook op dat het in-/uitchecken gewoon geregistreerd was én dat ik dus onderweg om 13:04u die kaartcontrole had. Ik voeg hieronder bewijsfoto's bij.

Het kán toch haast niet anders dan dat (soms) de apparatuur van de conducteur bij een controle “iets” in de data beïnvloedt waardoor een reis met Flex corrupt in de systemen van NS belandt... Zijn er recent nog meer dergelijke ervaringen? Gaat NS hier nog iets aan doen?

 

 

Badge +3

Tja dat kan bijna geen toeval meer zijn natuurlijk, maar zolang die ‘automatische correctie’ klopt (omdat je vaker dat traject aflegt) is het natuulijk geen groot probleem (en al helemaal niet als ze dan 2e klas tarief rekeken) 🤣

Vind die (€ 20,00) voor een incheck/overstap ook wel apart, want je hebt toch NS Flex? Bij reizen op saldo en een abonnement zou dat € 10,00 zijn.

Reputatie 5

Tja dat kan bijna geen toeval meer zijn natuurlijk, maar zolang die ‘automatische correctie’ klopt (omdat je vaker dat traject aflegt) is het natuulijk geen groot probleem (en al helemaal niet als ze dan 2e klas tarief rekeken) 🤣

Vind die (€ 20,00) voor een incheck/overstap ook wel apart, want je hebt toch NS Flex? Bij reizen op saldo en een abonnement zou dat € 10,00 zijn.

Weliswaar reis ik bijna ieder weekend op de ‘oost-west-as’, maar mijn begin- en eindstations zijn wel wat wisselend. Ik weet niet in hoeverre NS van mijn reispatroon betrouwbaar een automatische correctie van kan maken.

Al zolang ik het Flex-abonnement heb, wordt er telkens consequent die €20 als 'borg’ bij iedere checkin genoteerd. Ook bij alle reizen die wel compleet zijn, en bij alle vervoerders. Waarom denkt u dat dit eigenlijk €10 zou moeten zijn?

Badge +3

Weliswaar reis ik bijna ieder weekend op de ‘oost-west-as’, maar mijn begin- en eindstations zijn wel wat wisselend. Ik weet niet in hoeverre NS van mijn reispatroon betrouwbaar een automatische correctie van kan maken.

Al zolang ik het Flex-abonnement heb, wordt er telkens consequent die €20 als 'borg’ bij iedere checkin genoteerd. Ook bij alle reizen die wel compleet zijn, en bij alle vervoerders. Waarom denkt u dat dit eigenlijk €10 zou moeten zijn?

Het correctietarief bij Flex voor een gemiste in/uitcheck is inderdaad € 20,00 maar je hebt Weekend/Dal Vrij dus zou er helemaal geen instaptarief gerekend mogen worden op een zaterdag.

Zoals het nu staat op het scherm is alsof er saldo wordt ingehouden, maar dat is bij Flex nooit het geval en bij een abonnement op saldo zou het (€ 10,00) zijn.

Cosmetisch verder (het kost u uiteindelijk toch niets), maar bij een kortingsabonnement scheelt het toch een boel.

Reputatie 5

Weliswaar reis ik bijna ieder weekend op de ‘oost-west-as’, maar mijn begin- en eindstations zijn wel wat wisselend. Ik weet niet in hoeverre NS van mijn reispatroon betrouwbaar een automatische correctie van kan maken.

Al zolang ik het Flex-abonnement heb, wordt er telkens consequent die €20 als 'borg’ bij iedere checkin genoteerd. Ook bij alle reizen die wel compleet zijn, en bij alle vervoerders. Waarom denkt u dat dit eigenlijk €10 zou moeten zijn?

Het correctietarief bij Flex voor een gemiste in/uitcheck is € 20,00 maar je hebt Weekend/Dal Vrij dus zou er helemaal geen instaptarief gerekend mogen worden.

Zoals het nu staat op het scherm is alsof er saldo wordt ingehouden, maar dat is bij Flex nooit het geval, en bij een abonnement op saldo zou het (€ 10,00) zijn.

 

Dat is dan ook bijzonder interessant! Dit abonnement heb ik al ruim anderhalf jaar. De laatste tijd check ik eigenlijk na iedere langere reis even op een automaat of alles goed is gegaan en zie daarbij dus telkens zonder enige uitzondering die (€ 20,00) genoteerd staan. Toen er vorig jaar iets met een overstap bij Blauwnet mis was gegaan moest ik ook 20 euro bij hen reclameren, dat bedrag werd destijds wel degelijk extra door NS aan mij gefactureerd…🤔

Reageer