Reistijd keuzedag

  • 25 May 2023
  • 9 reacties
  • 236 Bekeken

Heb net keuzedagen. Maar kun je als je incheckt in de daluren en uitcheckt bij aankomst. Je terugreis wel bv om 16.30 met deze keuzedagen hervatten? Of betaal je dan voor de terugreis het "gewone" tarief als extra? Als het een gewone doordeweekse dag is. 


9 reacties

Dan betaal je inderdaad vol tarief 

Bedankt voor je reactie. Waardeloos zeg. Wat als je nu van Maastricht naar Groningen gaat. Dan moet je er dus onderweg uit als je voor 18.30 wil uitchecken. 

 

Badge +3

U moet inchecken in de daluren om met een Keuzedag te kunnen reizen. De reis zelf mag wel in de spitsuren plaatsvinden. Even voor 16.00 uur inchecken in Maastricht en vervolgens midden in de spits (met alleen treinen van NS) naar Groningen is dus geen probleem.

In de spitsuren aan een lange reis beginnen en het laatste deel daarvan in de daluren met een Keuzedag willen afmaken betekent inderdaad wel dat u onderweg de trein uit moet.

Beste Tjocho, ook bedankt voor de reactie. Dat zou fijn zijn want dan kan ik dus wel starten terug in de daluren en uitchecken in de spits op plaats van bestemming, mits reizende met de NS. Dat scheelt weer. Het gaat dus, alleen om de inchecktijd en niet de uitchecktijd. Vind dat ze dat echt duidelijker moeten vermelden. 

Hallo HelgaRu en welkom bij de NS Community,


Zoals aangegeven kan je inderdaad gebruik maken van de Keuzedag zolang je maar tijdens de daluren incheckt. Via onze website staat deze informatie ook vermeld.

 

  • check je in de daluren in en in de spits of daluren uit? Dan maak je gebruik van je Keuzedag. 
Reputatie 7
Badge +3

Het gaat dus, alleen om de inchecktijd en niet de uitchecktijd. Vind dat ze dat echt duidelijker moeten vermelden. 

Waar zou dat duidelijker vermeld moeten worden? Op de pagina over de geldigheid van Keuzedagen staat:

Het tijdstip van inchecken bepaalt of je in de daluren reist:

  • check je in de daluren in en in de spits of daluren uit? Dan maak je gebruik van je Keuzedag. 
  • check je in de spits in en in de daluren of spits uit? Dan reis je op saldo, zonder je Keuzedag. 

Sorry hoor. Maar ben blij dat het nu voor mij ook duidelijk is. 

Hartelijk dank allemaal. Fijne avond gewenst. 

 

Dus wanneer ik om plm 06.15 in Heerlen instap en om plm 11.30 in Beilen (Drenthe) uitstap geniet ik van de voordelen van mijn keuzedag.

Want:zelfs gevraagd op het station  gaf me geen duidelijk antwoord.

Badge +3

Dus wanneer ik om plm 06.15 in Heerlen instap en om plm 11.30 in Beilen (Drenthe) uitstap geniet ik van de voordelen van mijn keuzedag.

Want:zelfs gevraagd op het station  gaf me geen duidelijk antwoord.

Zolang je met dezelfde vervoerder (dus NS voor naar Beilen) blijft reizen is dat geen enkel probleem.

Maar ga je met Arriva naar Sittard en stap je daar na 6:35 over naar NS dan werkt de Keuzedag niet meer en betaal je voltarief.

Het is dus belangrijk dat je in Heerlen een NS intercity (richting Enkhuizen) neemt, en dan in Den Bosch en Zwolle overstapt. Maar als je via Utrecht wilt mag dat natuurlijk ook.

Reageer