beantwoord

reizen als student van Hazeldonk-Tilburg

• 22 september 2019
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

Ik ben onlangs beginnen studeren in Tilburg, maar ik zit nogal vast als het op de trein aankomt. Ik heb een campuskaart van Aalst tot in Hazeldonk-grens, maar ik weet niet welk ticket/abonnement ik moet aanschaffen van Hazeldonk-grens tot Tilburg. Een conducteur zei tegen mij dat ik recht heb op 100% korting omdat ik een campuskaart heb. Iemand die weet welk ik dan moet aanschaffen of iemand die mij hiermee kan helpen?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Thom 22 september 2019, 23:35

U heeft met uw campuskaart met de trein een vervoersbewijs tot de grens, maar niet voor het Nederlandse gedeelte vanaf de grens. Met alle respect, maar u kunt zich niet beroepen op wat een conducteur zou hebben gezegd. U heeft in geen geval vrij vervoer buiten België met de campuskaart. Er zijn in Nederland wel grensabonnementen. In uw geval van Tilburg tot de grens vv. Mogelijk is reizen met de bus vanaf Turnhout een optie. De Lijn voert die uit.

@gekke_henkie kan u mogelijk precies verder helpen aangaande deze optie
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U heeft met uw campuskaart met de trein een vervoersbewijs tot de grens, maar niet voor het Nederlandse gedeelte vanaf de grens. Met alle respect, maar u kunt zich niet beroepen op wat een conducteur zou hebben gezegd. U heeft in geen geval vrij vervoer buiten België met de campuskaart. Er zijn in Nederland wel grensabonnementen. In uw geval van Tilburg tot de grens vv. Mogelijk is reizen met de bus vanaf Turnhout een optie. De Lijn voert die uit.

@gekke_henkie kan u mogelijk precies verder helpen aangaande deze optie
@emmastaelens,

Ik ga er vanuit dat je in Tilburg op kot zit.

Dan is een grensabonnement niet echt aan te raden. Een grensabonnement is pas voordelig als je 4 of meer retours per week maakt.

Door je Campus Kaart tot Hazeldonk grens, kan je op een internationaal ticket 100% korting voor het Belgische traject aangeven. Koop dit ticket dan wel op www.nsinternational.com. Op de Belgische tegenpoot betaal je een euro meer per traject.

Als je het ticket dan minder dan 1 week voor reizen koopt, kost een ticket met 100% korting België nog 8,20 euro per traject.

Als je het ticket echter meer dan een week op voorhand koopt, dan betaal je van maandag t.e.m. donderdag maar 3,50 euro of van vrijdag t.e.m. zondag maar 4,00 euro per traject.

Als je met iemand met een Nederlands abonnement of studentenreisprodukt kunt meereizen tot Hazeldonk grens, dan betaal je voor een ticket met reisdatum binnen de week en samenreiskorting nog maar 4,90 euro tot de grens.

Als je de tickets liever niet op voorhand koopt én je kan na 18u30 vrijdag t.e.m. maandagochtend 04u00 de grens oversteken of in Tilburg inchecken, dan is een Weekend Vrij-abonnement een optie. Zie ook https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html.

Met dit abonnement reis je gratis in Nederland tot de grens tussen bovenstaande uren. In de week krijg je met een klassiek abonnement ook 40% korting bij inchecken in de daluren (voor 06u35, vanaf 08u55 t.e.m. 16u04 en vanaf 18u25 van maandag tot vrijdag).

Als je het niet erg vindt om wat langer onderweg te zijn, dan kan je zoals @Thom al voorstelde ook met de Lijnbus naar Turnhout. In de week ben je dan minstens 3 uur enkele rit onderweg. En dan mag je de nipte aansluiting in Turnhout niet missen. Met de huidige verbouwing van Turnhout station vrees ik hier voor.

In het weekend ben je met de combinatie bus en trein via Turnhout eerder 3u30 onderweg.

Je bent dan wel goedkoper uit.

Een Campuskaart Aalst - Turnhout kost 1,72 euro per rit. Met een Lijnkaart/digitale 10-rittenkaart betaal je per traject 1,60 euro.

Op de bus loop je wel het risico dat je van Tilburg tot Turnhout mag rechtstaan op de drukke momenten. In de bus is er ook maar beperkte ruimte voor bagage. In het slechtste geval moet je dit heel de rit op je schoot houden.

Reageer