Reizen buiten traject met Traject Vrij: extra uitleg voor de liefhebbers

  • 24 februari 2015
  • 106 reacties
  • 15963 Bekeken


Toon eerste bericht

106 reacties

Ik ben nu echt teleurgesteld in de NS.

Dit topic geeft de NS eerst zelf aan te willen samenwerken met de forumleden, een eerste voorstel van de NS wordt door veel forumleden bekeken en een reactie opgegeven. Een simpele fout (Verkeerde plaatsnaam) wordt gelijk opgemerkt, maar ook worden er goede suggesties gedaan. Dit was begin maart 2015.

Hessel NS geeft na iets van 2 weken aan blij te zijn met de feedback en de fout in plaatsnaam gelijk te herstellen en met een nieuwe versie te komen in de volgende maand (April 2015 dus).

Wow, tot zover alvast bedankt! Ik neem al jullie feedback mee en zorg dat er komende maand een update komt.


Sindsdien blijft het stil. Er komt nog een reactie waarin weder een uitgebreider document belooft wordt, alsmede dat er snel ingegaan zal worden op enkele korte vragen.

Ondertussen is het al weer de 2e helft van juni en blijft dit topic stil. Ik zou verwachten als de NS dit serieus neemt dat er juist een moderator af en toe een update geeft op het topic. Als is het dat het document lastiger blijkt en eerst de algemene voorwaarde aangepast moeten worden voordat er verdere berichtgeving kan plaatsvinden.

Ik wil de NS eigenlijk met klem vragen om:
1. Aan te geven wanneer de foutieve plaatsnaam op de website aangepast zal worden.
2. Wanneer we een serieuze (toegezegde) reactie krijgen op de vragen.
3. Er een bijgewerkt document gemaakt wordt (voor de liefhebbers) waarin voor eens en altijd duidelijk vastligt hoe de tariefberekening werkt.


Groet
Het heeft helaas langer geduurd dan ik had gehoopt, maar... (tromgeroffel) er staat een update van het document online! We hebben geprobeerd zo goed mogelijk antwoord te geven op al jullie vragen. Inclusief hoe het nou toch zit met die zogenaamde 10 TE-regel. Je vindt het document op www.ns.nl/tarieven of via deze rechtstreekse link (PDF, 401 KB).

Bedankt voor jullie input en geduld!
Reputatie 4
Badge
Tip: Veel mensen zullen niet weten dat ze het bestand kunnen openen door de extensie .pdf-kopie te wijzigen in .pdf, dus dat kan beter even aangepast worden.
Het heeft helaas langer geduurd dan ik had gehoopt, maar... (tromgeroffel) er staat een update van het document online! We hebben geprobeerd zo goed mogelijk antwoord te geven op al jullie vragen. Inclusief hoe het nou toch zit met die zogenaamde 10 TE-regel. Je vindt het document op www.ns.nl/tarieven of via deze rechtstreekse link (PDF, 402 KB).

Bedankt voor jullie input en geduld!


Hessel NS,

Zou je de naam van het document kunnen laten eindigen op 2015_nieuw.pdf
en niet op 2015_nieuw.pdf-kopie?

Mijn PDF software heeft moeite om een ".pdf-kopie" te kunnen lezen... :(

http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/2015/prijzen-traject-vrij-abonnement-2015_nieuw.pdf-kopie
Tip: Veel mensen zullen niet snappen dat ze het bestand kunnen openen door de extensie .pdf-kopie te wijzigen in .pdf
Mmm... 😞 Mijn browser had er geen moeite mee, dus was het me nog niet opgevallen dat die link vreemd is. Maar ik vraag het document opnieuw te uploaden met de juiste extensie. Bedankt!

Je kan 'm tot die tijd eventueel opslaan als .pdf in plaats van .pdf-kopie (of na downloaden de extensie wijzigen).
Reputatie 6
Badge +1
Super dat het document nu ook echt via de NS-site te vinden is! Dat maakt het geheel zeker transparanter!
@Gert-Jan: mijn pc herkent vanzelf dat er sprake is van een PDF, bij mij gaat het wel goed.

Hopelijk mag ik nog een paar dingen vragen Hessel?

1) In het document gaat het over een 10TE-coulanceregel. Logisch dat we dat coulance noemen, want het staat nergens beschreven. En ik begrijp het ook wel dat we (klant) ons nergens op kunnen beroepen.
Maar misschien ben je (of NS) wel bereid het gepubliceerde document te updaten als de coulanceregel wijzigt? Gewoon om helder te zijn naar de klant!

2) Volgens mij is met dit document 97-99% van alle mogelijke reizen met Traject Vrij beschreven. Er is nog één situatie die ik graag uitgelegd zou zien: gevallen van routekeuze bij meerdere vervoerders.
Zie voor uitleg ook dit topic. Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat mij (Traject Vrij Ede Centrum-Amersfoort met alléén Connexxion) voor Arnhem-Utrecht € 3,70 (kosten Ah-Ede) in rekening is gebracht. Dit lijkt in tegenspraak met voorbeeld 5A uit de zojuist geplaatste PDF.

Reageer