Reizen in het weekend te deactiveren binnen een NS Flex Dal Vrij abonnement? | NS Community
beantwoord

Reizen in het weekend te deactiveren binnen een NS Flex Dal Vrij abonnement?

  • 25 October 2021
  • 6 reacties
  • 151 Bekeken

Ik heb zojuist mijn NS Flex abonnement omgezet naar een Dal Vrij abonnement. In de bevestigingsmail krijg ik de uitleg dat het abonnement als volgt is opgeboud:

- Vol tarief in de spits, € 0,00 per maand

- Onbeperkt reizen in het weekend, € 31,00 per maand

- Onbeperkt reizen buiten de spits, € 75,00 per maand

Totaal: € 106,00 per maand. 

Omdat dit zo uitgesplitst wordt, vroeg ik mij af: is het mogelijk om het reizen in het weekend uit het flex abonnement te verwijderen (te deactiveren als het ware)? Ik reis vrijwel nooit met het OV in het weekend en het is een beetje zonde om daar 31,00 per maand voor te betalen.

 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 25 October 2021, 14:07

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Nee, dat is niet mogelijk.

Het zou inderdaad een stuk flexibeler zijn als er allerlei andere combinaties te maken waren dan de abonnementen die NS aanbiedt, maar NS heeft nooit aangegeven dat ze dat mogelijk willen maken. Het valt dus ook niet te verwachten dat het binnenkort wel mogelijk wordt.

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat NS er wijzer aan doet deze dingen ook niet apart te vermelden. Het levert dit soort vragen op.Zeker voor senioren met Dalvrij is het niet overzichtelijk.

Goedemiddag lhnl.

Dit is inderdaad niet mogelijk. Excuses voor het ongemak. Ik weet toevallig dat er wel wordt gekeken naar deze mogelijkheid, maar of en wanneer het mogelijk wordt kan ik helaas niet zeggen.

Badge +3

Als men dit mogelijk maakt krijg je natuurlijk dezelfde vraag van mensen met Altijd Voodeel of Altijd Vrij die dan €5 resp. €106 per maand minder willen betalen omdat ze alleen maar in de spits reizen.

Weekend Voordeel is gewoon onderdeel van Dal Voordeel (€3 voor doordeweeks en €2 voor het weekend). En zo is Weekend Vrij ook onderdeel van Dal Vrij, en Dal Vrij onderdeel van Altijd Vrij.

Reputatie 7
Badge +1

Maar ingewikkeld gepresenteerd en dus voor velen onbegrijpelijk en vragen oproepend blijft het. En nog idioot raarder voor senioren, want daar wordt eerst volle prijs gemeld en daarna de korting eraf. Dat doen ze hier in CZ=Tsjechie soms om te laten zien hoeveel vadertje Babic/staat wel niet bijbetaalt aan de 75% korting voor de duchodce=senior. En daar is je ID voldoende voor-niks allerlei Inkarta/kortingskaarten of spitsbeperkingen.

Dank voor de reacties, die bevestigen wat ik al dacht. En inderdaad, het is wat onduidelijk dat de NS suggereert dat dit een abonnement met aparte (en afzonderlijk geprijsde) componenten is.

Hoe dan ook, hopelijk wordt NS Flex in de toekomst nog flexibeler en kunnen klanten binnen het Dal Vrij abonnement ook kiezen tussen een week- of weekend abonnement als ze dat willen!

Reageer