Tijdens mijn vakantie wil ik graag rondreizen met de trein in Nederland.
welk abonnement is geschikt daarvoor
Tijdens mijn vakantie wil ik graag rondreizen met de trein in Nederland.
welk abonnement is geschikt daarvoor
Beste antwoord door Thom
Als u alleen in de weekenden reist, is Weeekendvrij een abonnement met een heel goede prijs/pretverhouding. Dalvrij is meestal de beste oplossing, u kunt dan reizen zoveel en zover als u wilt, mits u incheckt in de daluren. Zaterdag en zondag zijn altijd daluren dus dan hoeft u nergens rekening mee te houden. De reden waarom ik u Dalvrij aanraadt en geen AltijdVrij is de prijs: Altijdvrij is behoorlijk duur.
Tot en met 18 jaar kunt u reizen met een jongerendagkaart. Zeer goedkoop, maar u mag zich tijdens de spits niet in de trein bevinden. U moet ook per dag een nieuwe hebben.
Als u voor vier uur ‘ middags incheckt, mag u uw reis in de spits afmaken, ook al is dat een reis van twee en een half uur of meer. Door op een wat handige manier met de spitstijden om te gaan, heeft u toch meestal wel een grote vrijheid. Zelf ben ik een Dalvrijreiziger en ik heb niet zoveel last van de spits, omdat ik mijn planning er op aanpas.
Denk niet Dalvrij is voor een maand en ik heb maar drie weken, want in die drie weken haalt u het er ook makkelijk uit. Losse kaartjes zijn altijd (veel) duurder.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.