beantwoord

Reizen met een andere vervoerder NS Flex

• 12 mei 2020
  • 8 reacties
  • 169 Bekeken

Ik begrijp nu dat alle reizen met het ov achteraf worden gecrediteerd (nu met NS Flex)

Echter wist ik dit niet en heb 10 euro op mijn ov-kaart gezet omdat ik dacht dat het reizen met de waterbus gewoon op de ‘oude’ manier ging.

Kan ik nu dat geld ook gewoon terug laten storten via de servicebalie?

icon

Beste antwoord door dennisg 12 mei 2020, 15:55

Hallo @MdeMeij 

Het kan wel via een servicebalie. Meestal is dit binnen een paar minuten geregeld.

Eventueel kan het ook online. Maar dan moet je de kaart beëindigen en kaart opnieuw aanvragen. Maar dit kost je 10.50. De kaart word dan ook gelijk geblokkeerd.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4

Goedemiddag @MdeMeij,

Je kunt de 10 euro laten uit te betalen. Meestal via contant of terugstorten via de pin.

Ok, wel via een servicebalie? Of kan ik dat ook online regelen?

Reputatie 4

Hallo @MdeMeij 

Het kan wel via een servicebalie. Meestal is dit binnen een paar minuten geregeld.

Eventueel kan het ook online. Maar dan moet je de kaart beëindigen en kaart opnieuw aanvragen. Maar dit kost je 10.50. De kaart word dan ook gelijk geblokkeerd.

Ok, dank je voor je antwoord dennisg!

Dan ga ik binnenkort wel even langs een servicebalie, aangezien ik mijn ov-chipkaart vaak gebruik is dat handiger voor mij.

Badge +3

Als je bij de waterbus (in/uitcheck) Reizen op Rekening NS te zien krijgt heb je inderdaad geen saldo nodig. Ik neem aan dat je dat getest hebt?

Er zijn namelijk genoeg pontjes en waterbussen/taxi’s en nachtbussen waar je met je ov-chipkaart terecht kunt maar die wél saldo vragen. Meestal zijn dat dan soorten vervoer met een vaste ritprijs.

Hoi Robert B, nee, dat verscheen niet. Wel dat dit product te gebruiken is tot 31-12-2022 geloof ik.. zoiets stond er. Maar ook geen bedrag wat erop stond (bij inchecken) en ook geen reductie bij het uitchecken. En als ik zo kijk bij mijn gegevens is het in en uitchecken wel goed gegaan. Dus heel duidelijk is het niet.. Ik merk het wel straks bij de facturen..

Badge +3

Precies, als de ritten met de waterbus gewoon als bus in je Mijn NS reishistorie staan is het allemaal prima en kan je het saldo terughalen bij een Tickets & Service balie of OV-winkel van een vervoerder. In bijv. Almere heet dat dan AllGo die winkel/balie.

Je kunt e.e.a. eventueel ook nog nakijken in de OV-chip app of via https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-werkt-mijn-ov-reishistorie.htm Voor reizen met Flex staat daar altijd € 0,00 want je reist op rekening.

Dank je wel Robert voor de tips. Ga het gelijk nakijken. 

Reageer