reizen met keuzekaart

• 2 juli 2019
  • 30 reacties
  • 401 Bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nou ik pas, gelijk zul je nooit krijgen bij de NS maar ik wil niet alleen in de zomer, kinderen buiten de stad dus het hele jaar.XX

Dit snap ik niet. Je wilt kinderen buiten de stad het hele jaar met een oud VDU of Keuzedagen ergens doordeweeks heen brengen of ophalen tussen 16:00 en 18:30?

Op welke kaartjes of abonnement (Kids Vrij of Railrunner voor 5-11 jaar) reizen die dan?

Moet je denk ik anders lezen, dat de kinderen buiten de stad wonen en flutje daar het hele jaar door op bezoek wilt.  Dat kan, maar buiten de maanden juli en augustus en de periode van Eerste Kerstdag tot en met Nieuwjaarsdag zijn VDU Keuzedagen niet de hele dag geldig.  En na 2021 is deze uitzondering er ook niet meer en mag er niet mee in de middagspits worden ingecheckt.

Badge +3

Er zijn nog wel veel mensen die denken dat als zijzelf vrij (of met korting) reizen gewoon 3 mensen mee mogen nemen met Samenreiskorting.(die pagina is een jaartje geleden ongeveer totaal herschreven met dank aan bepaalde forum/community leden). :sweat_smile:

En zo heeft het nooit gewerkt eigenlijk. Daarvoor moeten we ongeveer 30 jaar terug of zo.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij is het om 0.01 al geldig en niet pas om 04.00. Ik hoef mijn bed niet meer uit, het mag dankzij@Momo  ;-)

Sterker nog, zelfs vanaf 0.00 uur.

Reputatie 7
Badge +3

0:00 of 0:01 is natuurlijk allebei na 9:00 uur. Wanneer je dus de hele dag op pad bent geweest mag je gewoon om 0:00 of 0:01 of welke tijd dan ook voor 4:00 weer naar huis reizen. Of veel ouderen dat doen is maar de vraag want de meesten zullen toch vroeget thuis willen zijn, gezien de ophef over het niet meer geldig zijn bij inchecken in de middagspits per 2021.

Wat ik me alleen afvraag vanaf welke tijd je een Keuzedag kan activeren voor een 1e reis én dat die dan tot de volgende dag 4:00 geldig is. Omdat de NS site aangeeft  “Op maandag t/m vrijdag mag je inchecken tussen 4.00 en 6.30 uur en na 9.00 uur ’s ochtends.” 

Reputatie 7
Badge +4

Je mag na 0.00 uur inchecken en hij is  28 uur geldig tot de volgende dag 04.00. Vandaar dat ik bezwaar maak tegen  hetgeen is aangegeven hierboven, en ik denk dat dat niet juist is.

Reageer