beantwoord

Reizen met keuzekaart

• 18 november 2019
  • 16 reacties
  • 214 Bekeken

Reputatie 1

Met uw Keuzedag reist u een dag lang (op ma. t/m vr. vóór 06.30 uur 's ochtends en na 09.00 uur ’s ochtends; in het weekend ook voor 9.00 uur) - onbeperkt met de trein door héél Nederland.

Het moment van inchecken bepaalt of u wel of niet met uw Keuzedag reist. Checkt u in de daluren in en in de spits uit? Dan maakt u gebruik van uw Keuzedag. Checkt u in de spits in en in de daluren uit? Dan reist u op saldo. Ik mag toch to 1 januari 2021 gewoon de hele dag reisen met mijn keuzekaar???

icon

Beste antwoord door Laura NS 19 november 2019, 10:29

Hoi flutje! Dit zijn de voorwaarden van Keuzedagen vanaf 2021, als dat helpt! Tot deze tijd, blijft het zoals het nu is, zoals MoDe beschrijft.

Geldigheid Keuzedagen:

• Van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 16.00 en tussen 18.30 en 6.30 uur
  • In het weekend
  • Op feestdagen

Niet meer tijdens de spits:

• op de dag na Hemelvaart
  • maanden juli en augustus
  • periode tussen Kerst en Oud & Nieuw
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

U mag met uw keuzedag in juli/Augustus 2020 nog de hele dag reizen, verder is uw keuzedag tot 2021 niet geldig tussen 6.30-9.00 uur als u niet voor 6.30 uur bent ingecheckt bij NS. 

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe 

Tot 2029?

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Tot 2029?

Foutje. Aangepast.

Hoi flutje! Dit zijn de voorwaarden van Keuzedagen vanaf 2021, als dat helpt! Tot deze tijd, blijft het zoals het nu is, zoals MoDe beschrijft.

Geldigheid Keuzedagen:

• In het weekend
  • Op feestdagen

Reputatie 1

Geldigheid Keuzedagen:

• In het weekend
  • Op feestdagen

Dank je wel ik snap het.XX

Reputatie 1

Geldigheid Keuzedagen:

• In het weekend
  • Op feestdagen

Dank je wel ik snap het.XX

Reputatie 1

Maar nu heb ik nog een vraag , mijn kaart VDU loopt tot 20 mei2020 maar dan krijg ik een voordeelurenkaart werd er gezegd voor de telefoon door een jonge man waar ik geen wijs uit kon worden, maar mijn betaling loopt tot en met eind juli ongeveer, hoe gaat het dan??? 

Reputatie 5
Badge

Vermoedelijk haal je nu 2 dingen door elkaar.

1.je OV-chipKAART geldt 5 jaar, de vervaldatum staat er op. Enkele weken voordat die verloopt krijg je , als alles volgens plan verloopt, van NS een vraag of je oude pasfoto erop nog goed te gebruiken is (zo niet, dan moet je een nieuwe uploaden) en dan zetten zij het proces in werking van een nieuwe aanvragen die dan in de bus komt. Als de kaart is vervallen kan je hem nergens meer gebruiken, ook niet op bustram, als er nog saldo op staat krijg je dat na een week of wat teruggestort via OV-chip. En als je net in het rood eindigde, een verzoek per mail om dat bij te storten. je kan met die kaart toch immers op alle OV in NL reizen.

2.de jaarlijkse vervaldatum van je abonnement VDU staat niet op de kaart maar kan je vinden in brieven/mails van eerder en in mijnNS. Rond die tijd moet je dus genoeg geld op je giro hebben om dat te betalen.

Als je VDU hebt heb je dat al minstens 7/8 jaar steeds doorlopend en moet je dit dus 5 jaar terug al net zo hebben meegemaakt.

Reputatie 1

Vermoedelijk haal je nu 2 dingen door elkaar.

1.je OV-chipKAART geldt 5 jaar, de vervaldatum staat er op. Enkele weken voordat die verloopt krijg je , als alles volgens plan verloopt, van NS een vraag of je oude pasfoto erop nog goed te gebruiken is (zo niet, dan moet je een nieuwe uploaden) en dan zetten zij het proces in werking van een nieuwe aanvragen die dan in de bus komt. Als de kaart is vervallen kan je hem nergens meer gebruiken, ook niet op bustram, als er nog saldo op staat krijg je dat na een week of wat teruggestort via OV-chip. En als je net in het rood eindigde, een verzoek per mail om dat bij te storten. je kan met die kaart toch immers op alle OV in NL reizen.

2.de jaarlijkse vervaldatum van je abonnement VDU staat niet op de kaart maar kan je vinden in brieven/mails van eerder en in mijnNS. Rond die tijd moet je dus genoeg geld op je giro hebben om dat te betalen.

Als je VDU hebt heb je dat al minstens 7/8 jaar steeds doorlopend en moet je dit dus 5 jaar terug al net zo hebben meegemaakt.

Ja dat snap ik maar mijn vraag is eigenlijk krijg ik dan nog een kaart net zoals ik nu heb of een voordeelurenkaart dat zei die mijnheer aan de telefoon, dus als ik het goed begrijp blijft alles gewoon zoals er 5 jaar terug ook is gebeurd. 

Het abonnement verandert t.z.t. maar je kunt gewoon dezelfde kaart blijven gebruiken! :)

Reputatie 1

Het abonnement verandert t.z.t. maar je kunt gewoon dezelfde kaart blijven gebruiken! :)

Dank voor Uw antwoord het is mij duidelijk..

Fijn om te lezen! :)

Reputatie 7
Badge +4

@Emma NS Hoe vertaalt NS dit? Bij verlenging wordt het VDU omgezet in Dalvoordeel?

De middagspits verdwijnt voor het Voordeelurenabonnement en het wordt evenduur als een Dal Voordeel abonnement. Dus in een zekere zin wel, maar het is meer dat de abonnementen in elkaar verstrengelen. 

Badge +3

Er  bestaat niet zoiets als een ‘voordeelurenkaart’. Het is een gewone persoonlijke ov-chipkaart met daarop een Voordeeluren (VDU) abonnement.

Zelde als een ‘ov-studentenkaart’, die bestaan ook niet (behalve in de volksmond dan).

Als je huidige abonnement tot juli 2020 loopt zal dat gewoon verlengd worden. Als je ov-chipkaart in mei 2020 verloopt krijg je gewoon een nieuwe.

Mocht je 6 weken vóór de einddatum van je ov-chipkaart daar nog geen bericht over gehad hebben (verzoek om pasfoto) dan neem even contact op met de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Het begrip “Voordeelurenkaart” (of “OV-studentenkaart”) stamt nog uit het verleden voor de invoering van de OV-chipkaart. Nu hebben alle abonnementhouders een OV-chipkaart en daarop is een abonnement geladen. De OV-chipkaart is 5 jaar geldig en verloopt dan. Het NS abonnement wat er op staat wordt ieder jaar automatisch verlengd. De verloopdatum van de OV-chipkaart en de verlengdatum van het abonnement hebben niets met elkaar te maken.

Wat ik me wel afvraag, krijgen klanten van wie het VDU in de loop van 2020 is verlengd per 1 januari 2021 restitutie van een evenredig deel van de verlaging van de 7 euro dat het abonnement per die datum goedkoper wordt? Of gaat die lagere prijs pas in op de eerstvolgende verlengdatum?

Reageer