beantwoord

Reizen met kinderen

• 17 July 2014
  • 7 reacties
  • 518 Bekeken

Ik heb een dalvoordeeluren-abonnement.
Daar zouden 2 kinderen gratis met mij mee kunnen reizen.
ik heb er echter nog nooit gebruik van gemaakt.
Hoe gaat dat nu, als ik mijn kleindochters van 5 en 9 jaar mee zou willen nemen met de trein?
bedankt alvast voor antwoord.
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 July 2014, 20:53

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Uw kleindochters moeten een persoonlijke OV-chipkaart hebben waarop het abonnement Kids Vrij geladen wordt. Omdat u een Dal Voordeel-abonnement hebt, is Kids Vrij gratis voor maximaal drie (klein)kinderen. U kunt dat regelen in Mijn NS.

De persoonlijke OV-chipkaarten moet u wel van tevoren zelf aanschaffen. Dat kan nu tijdelijk voor twee euro door deze actie.
Reputatie 3
Elke.R

Het antwoord van Tochko is niet helemaal correct mijn inziens.

Het abonnement wat u heeft bestaat niet.
U heeft een:

* VOORDEELUREN abonnement (dus de 'oude stijl') of een
http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/voordeelurenabonnement.html

* DALVOORDEEL abonnement.
http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/dal-voordeel.html

Bij deze laatste kunt u u één GRATIS KIDSVRIJ abonnement bij bestellen.
Meerdere kosten 15 euro per stuk.

Bij de bestelling van een KidsVrij abonnement zit de al de GRATIS aanschaf van een Chipkaart.
Deze hoeft u dus niet nog eens los erbij te kopen.

Er is een wezenlijk verschil in deze eerder genoemde abonnementen.
Voordeeluren zijn tussen 9.00-04.00 uur
Daluren zijn van 9.00-16.00 en 18.30 - 6.30 uur
Badge +3
Bij deze laatste kunt u u één GRATIS KIDSVRIJ abonnement bij bestellen.
Nee, maximaal drie. Maar goed opgemerkt dat de precieze naam van het abonnement van belang is.
Dankje Tochjo en huibf voor jullie info.
ik heb idd dalvoordeel abonnement.
Moet ik dan toch een OV-chipkaart voor de kids aanvragen?
En hoelang gaat dat duren?
Geldt de actie nog?
Dankje Tochjo en huibf voor jullie info.
ik heb idd dalvoordeel abonnement.
Moet ik dan toch een OV-chipkaart voor de kids aanvragen?
En hoelang gaat dat duren?
Geldt de actie nog?

En moet er saldo op de kaart gezet, aangezien het gratis is?
Badge +3
Het is noodzakelijk dat de (klein)kinderen elk een eigen persoonlijke OV-chipkaart hebben. Die moet u dus echt aanvragen. De actie geldt nog tot en met 31 juli (al wordt wel gezegd op = op). De gemiddelde levertijd is drie werkdagen, maar dat zou iets kunnen oplopen als er veel aanvragen tegelijk zijn. Er hoeft geen saldo op de chipkaarten gezet te worden. Met het product Kids Vrij reizen de (klein)kinderen immers altijd gratis mee. Zij kunnen daarom zonder problemen inchecken met 0 euro saldo.

Het kan zijn dat u na één keer bestellen middels de actie voor de volgende kaart weer de reguliere prijs van 7,50 euro ziet staan. Dan moet u uw cookies verwijderen (of even een andere computer gebruiken voor de tweede bestelling).

Bij de bestelling van een KidsVrij abonnement zit de al de GRATIS aanschaf van een Chipkaart.
Deze hoeft u dus niet nog eens los erbij te kopen.

Dit geldt niet voor de gratis bijabonnementen. Daarvoor moeten kinderen eerst zelf een eigen persoonlijke OV-chipkaart hebben.
Hallo Elke,

Ik zie dat Thjocho en huibf je al op weg hebben geholpen. Als je de Kids Vrij abonnementen aanvraagt voor de kinderen, hebben zij al wel een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Er is op dit moment een actie, via deze actie kan je de kaarten aanvragen voor €2 ipv €7,50. Als de Kids Vrij abonnementen op de kaart staan, hoeft er geen saldo op te staan bij inchecken.

P.S. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'.

Reageer