beantwoord

Reizen met kleinkinderen

Wij hebben een OV-kaart met korting, onze kleinkinderen met Kids vrij. Hoe moeten wij inchecken? Hoe weet de automaat dat deze kinderen bij ons horen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 februari 2019, 17:00

Ieder checkt gewoon in met zijn eigen OV-chipkaart. Dat de kinderen bij u horen, is niet van belang; met Kids Vrij mogen ze meereizen met elke volwassene.

Bekijk origineel

7 reacties

Tijdens controle zullen we dat als conducteur vragen, want wat Tochjo aangeeft, het is niet van belang met welke volwassene ze meereizen, per volwassene 3 Kids Vrij.
Badge +3
Ieder checkt gewoon in met zijn eigen OV-chipkaart. Dat de kinderen bij u horen, is niet van belang; met Kids Vrij mogen ze meereizen met elke volwassene.
Badge +3
Als wordt ingecheckt voor de trein met een OV-chipkaart waarop Kids Vrij staat, zal nooit geld worden afgeschreven. Het saldo op de kaart wordt alleen gebruikt als het kind met bus, tram of metro reist.

Kinderen die zonder begeleiding van een volwassene willen reizen met de trein, en dus moeten betalen voor hun reis, kunnen daarvoor niet de OV-chipkaart gebruiken waarop Kids Vrij staat. Zij moeten reizen met een ander vervoerbewijs, bijvoorbeeld een Railrunner die als eenmalige chipkaart is gekocht bij de kaartautomaat of aangeschaft als e-ticket.
Badge +3
Omdat het poortje Kids Vrij ziet staan op de ov-chipkaart van uw kleinkinderen. Ze moeten dus wél allemaal een eigen persoonlijke kaart hebben.

Zo niet, dan is er de RailRunner (dagkaartje) voor € 2,50. Te koop via internet als e-ticket of uit een automaat op het station.

Edit: zongen zij in koor.. 😆
Goedenavond Reino48 en welkom bij de NS Community!

Als het Kids Vrij abonnement op de kaart staat waarmee wordt ingecheckt, zal er ook met het Kids Vrij product worden ingecheckt, waardoor er geen geld van de kaart wordt afgehaald. :)

Zoals Tochjo al aan gaf hoort iedereen met zijn of haar eigen OV-chipkaart in te checken en te reizen.

Edit: Ik zie dat zowel Tochjo als Robert B mij al voor waren. 🙈
Maar hoe weet het poortje dat er geen geld moet worden afgeboekt?
Hartelijk dank allemaal! Ik ben zeer geholpen met jullie antwoorden en gerust gesteld!

Reageer