beantwoord

reizen met met voordeel

• 6 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 110 Bekeken

ben j.l. 14 juli om 7.58 vertrokken van Nijmegen naar Zaandam met mijn vrij reizen dag.
Helaas is er €19.80 ingehouden ondanks dat er in Juli en Augustus geen daluren zijn.
Verwacht dat dit bedrag gestorneerd wordt.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 6 augustus 2017, 16:42

Hallo Riendj, welkom op ons Serviceforum. Jammer om te lezen dat dit niet helemaal goed is gegaan. Om je van een goed advies te voorzien is het van belang dat we weten in combinatie met welk abonnement je de Keuzedagen hebt. Is dit met het Voordeelurenabonnement of met het Dal Voordeel abonnement? In het geval van het Dal Voordeelabonnement gelden de daluren wel gewoon. Mocht je in het bezit zijn van het Voordeelurenabonnement dan wil ik je adviseren even contact op te nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan even in de gegevens kijken om na te gaan wat er precies mis is gegaan. Je kunt dit telefonisch doen via 030 - 751 51 55, via Facebook of Twitter of vanaf morgen weer via onze Live Chat.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Dat is vreemd. Misschien in Nijmegen verkeerd ingecheckt (bij Arriva)? Als u een Mijn OV-chip account heeft kunt u de reishistorie inzien en kijken waar het fout is gegaan. Wellicht zit u dan met 2 incomplete reizen. Geld terug van Arriva kan via www.uitcheckgemist.nl en voor NS (incheck gemist) kunt u het beste bellen met 030 751 5155 (24 uur per dag).
In de omschrijving staat dat u pas vanaf 9:00 u ermee kunt vrij reizen als u een Dal Voordeel abonnement heeft. Anders moet u helaas de volle mep betalen.
Welke omschrijving? Zoek mij te pletter on de tamelijk onvriendelijke MijnNS en kom niets tegen daarover. Vind het ook bijzonder, gezien de drukte in de trein, dat jullie blijkbaar dit soort uitzonderingen hebben. Ga ik "helaas" mijn abonnement opzeggen!!!!!!!!!!!!!!!
Overigen zou ik ook een 1e klas update krijgen i.v.m. het invullen en meedoen van NS extra......Nooit iets ontvangen.
Badge +3
@Brantasdelta omdat er gesproken wordt over een vrij reizen (keuzedag) dan gaat het om een oud Voordeelurenabonnement. Die zijn in juli en augustus de hele dag geldig.
Edit: Mijn fout, ik wist niet dat dit ook voor Dal Voordeel en Altijd Voordeel gold.

Dat van NS Extra heb ik ook nooit gekregen, pas na 6 weken en meerdere klachten alsnog een coulance-code gekregen voor de 1e klas upgrade, omdat ze vonden dat het inderdaad te lang geduurd had.
Meer informatie

Hoe werken Keuzedagen?
7 x een dag lang extra voordelig met de trein door heel Nederland
De hele dag geldig in het weekend en op feestdagen
Doordeweeks mag u reizen na 9.00 uur
Geldig bij alle Nederlandse (binnenlandse) treinvervoerders
Voor wie?

Keuzedagen zijn te bestellen door iedereen van 60 jaar en ouder, met een Dal Voordeel of Altijd Voordeel abonnement.
Hallo Riendj, welkom op ons Serviceforum. Jammer om te lezen dat dit niet helemaal goed is gegaan. Om je van een goed advies te voorzien is het van belang dat we weten in combinatie met welk abonnement je de Keuzedagen hebt. Is dit met het Voordeelurenabonnement of met het Dal Voordeel abonnement? In het geval van het Dal Voordeelabonnement gelden de daluren wel gewoon. Mocht je in het bezit zijn van het Voordeelurenabonnement dan wil ik je adviseren even contact op te nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan even in de gegevens kijken om na te gaan wat er precies mis is gegaan. Je kunt dit telefonisch doen via 030 - 751 51 55, via Facebook of Twitter of vanaf morgen weer via onze Live Chat.

Reageer