beantwoord

Reizen met mijn NS ov chipkaart met stadsvervoer (bus)

• 29 mei 2015
  • 4 reacties
  • 1263 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben gepensioneerd NSer in het bezit van een NS post-actief business Card. hoe reis ik hiermee met het stadsvervoer in Nederland
icon

Beste antwoord door Marjan NS 29 mei 2015, 19:36

Hallo Hansan42, Als je met het stadsvervoer wilt reizen, moet je eerst saldo op je OV-chipkaart zetten. Groet, Marjan
Bekijk origineel

4 reacties

Nou ben ik niet bekend met uw type kaart, vermoed dat deze gratis reizen per trein inhoud... U zou dan op saldo kunnen reizen met het stadsvervoer.
Hallo Hansan42, Als je met het stadsvervoer wilt reizen, moet je eerst saldo op je OV-chipkaart zetten. Groet, Marjan
@Marjan

Elke NS Business Card werkt toch hetzelfde? Reizen in het hele OV op rekening? De post actief NS Businesscard is de naam van het bedrijf dat op de kaart staat, zoals bij mij NS staat. Zie link:

http://www.ns.nl/zakelijk/producten/ns-business-card/de-ns-business-card.html

Inderdaad, je moet helaas een extra kaart aanschaffen: een persoonlijke ov chip kaart met een eigen tegoed. De integratie van beide kaarten is eigenlijk nul komma nul. Als post-actieve hebben we een ietwat bijzondere, gemankeerde, kaart.

Gelukkig, of niet, gaat er binnen enige tijd een eind komen aan het inmiddels verouderde systeem. Dus maak je borst maar nat.

Reageer