beantwoord

Reizen van breda Antwerpen Student

• 25 september 2019
  • 3 reacties
  • 204 Bekeken

Hallo
Ik ben student aan Universiteit Antwerpen. Ik moet minimaal in een week wel 4 of 5 ritten reizen heen of terug. Alleen vroeg ik me dus af welke abonnement het beste bij me past. Ik woon namelijk dichtbij Breda.

Ik heb twee opties gevonden:
1. Door van Breda naar Essen te reizen en dan met het schoolabbonement van het NMBS naar Antwerpen Centraal station te reizen. En vanaf daar met het lijn abonnement naar uni te reizen.

2. Van Breda naar Antwerpen Centraal station met het Hazeldonk traject. Maar ik weet niet hoe dat gecombineerd wordt met de Belgische abonnementen.
icon

Beste antwoord door gekke_henkie 26 september 2019, 01:16

@Sterre238,

Als je 4 of 5 enkele ritten per week maakt, zou ik kiezen voor een Campus kaart. Deze bestaat zowel in een versie tot Roosendaal grens als Hazeldonk grens.

Met deze kaart mag je 5 heen en 5 terugritten maken binnen een periode van 7 weken.

Maak je 4 a 5 heen- en terugritten per week dan gaat een schoolabonnement goedkoper zijn. Met een schoolabonnement mag je onbeperkt reizen tussen Antwerpen en het gekozen grenspunt binnen de gekozen periode (maand, kwartaal of jaar).

Zie voor meer info https://www.belgiantrain.be/nl/international/just-outside-belgium/roosendaal. Deze pagina bestaat spijtig genoeg nog niet in een versie Hazeldonk grens.

Het kan zijn dat ik de prijzen al een in een ander topic heb opgevraagd bij de NMBS. Maar dat weet ik zo 1, 2, 3 niet staan. Die vraag je best na bij NMBS nationaal.

Voor het Nederlandse gedeelte kan je gebruik maken van het studentenreisprodukt als je hier recht op hebt. Of een grensabonnement Hazeldonk of Roosendaal grens bij 4 retours per week.

Maak je maar 4 of 5 enkele ritten per week, dan is een early bird internationaal ticket met 100 % korting België (minstens één week op voorhand gekocht) waarschijnlijk het goedkoopste.
Bekijk origineel

3 reacties

@Sterre238,