Je ziet op de Startpagina van Mijn NS welk abonnement je nu hebt. Ook staat er welke andere producten je op je OV-chipkaart hebt staan. Bijvoorbeeld een abonnement voor bus, tram en metro.
Leve je privacy (AVG en zo) als NS zomaar weet welke andere producten er op mijn kaart staan!
Maar goed, dat zal dan wel beperkt zijn tot ‘er staat een BTM abonnement op je kaart’ (gekregen als info van ov-chipkaart/TLS), dat dan meegenomen wordt als je NS Flex bestelt, en de BTM component dus helemaal niet wilt eigenlijk...
Tegenwoordig kunnen alleen rekeningnummers van nieuwe contracten (reizen op rekening) worden gewijzigd in Mijn NS. Heb je dus een ‘op saldo’ abonnement, dan dien je contact op te nemen met de Klantenservice om je rekeningnummer te wijzigen.
Hm, dat is een belangrijke aanvulling. Het was me niet bekend.
Hm, dat is een belangrijke aanvulling. Het was me niet bekend.
Oh ja, dat is dus sinds de nieuwe Producten pagina. Voorheen koos je daar je abonnement en dan ‘aanpassen/uitbreiden’, waar je de optie IBAN → Wijzig te zien kreeg.
Via de Klantenservice is wel handig, maar hoe zit dat dan met de iDeal betaling voor de incassomachtiging?
Krijg je daar een betaalverzoek voor, of gaat er (net als bij buitenlandse rekeningen) 10 dagen overheen?
Ns geeft aan dat je banknummer in "mijn ns" makkelijk kunt wijzigen bij sub groep " producten". Niet waar dus!
Je moet niet naar mijn ns maar OV chipkaart. Iets heel anders dan NS.
Banknumner wijzigen dus niet via NS maar via Ov chipkaart site.
Het hangt ervanaf waar het rekeningnummer voor gebruikt wordt.
Gaat het om het rekeningnummer waarvan de bedragen voor automatisch opladen worden afgeschreven? Dan moet dat inderdaad via www.ov-chipkaart.nl.
Gaat het om het rekeningnummer waarvan kosten die te maken hebben met NS worden afgeschreven, zoals abonnementskosten of reiskosten bij NS Flex? Dan moet het wel via Mijn NS.
Wilde het even testen maar gaat niet lekker het inloggen. Eerst wordt ik ingelogd (juitste gebruikersnaam ingegeven) op een hele andere account en nu (uurtje later) doet niets het meer… alhoewel ineens interessante info zoals mijn logins
NS op Twitter zegt geen storing, maar ja geen haast dus komt wel goed. Trein Veilig Service mag ook wel weg (of hernoemd) eigenlijk.
Update: Het werkt weer, staat wel de verkeerde gebruikersnaam rechtsboven nog op Mijn NS.
Voor Reizen op Saldo en automatisch opladen moet je inderdaad bij OV-chipkaart zijn, zoals @Tochjo al zei.
Tegenwoordig kunnen alleen rekeningnummers van nieuwe contracten (reizen op rekening) worden gewijzigd in Mijn NS. Heb je dus een ‘op saldo’ abonnement, dan dien je contact op te nemen met de Klantenservice om je rekeningnummer te wijzigen.
Beste @Denice NS dat is dus (deze reactie op die van jou van 22 februari) niet zo.
Je kunt het gewoon zelf wijzigen, voor OV-fiets althans. Maar oh wacht er staat Reizen op Saldo, en OV-fiets is op rekening? Verwarrend…
NS logica natuurlijk (en iDeal nodig uiteraard om een € 0,00 incasso te voorkomen)
Werkt dat niet (bij Dal Voordeel of oud VDU, het enige abonnement op saldo) dan zou een IBAN wijzigen net zo simpel moeten zijn.
En anders krijg je vanzelf een herinnering met info om handmatig te betalen, toch?
Al vaker mails gekregen van NS over “we zien dat er vanaf X besteld is maar bij ons staat er Y” dus vanaf nu gebruiken we X voor alles (met een optie om dat ongedaan te maken, blijf gerust Y gebruiken graag!).
Als dat voor e-mail adressen kan, dan ook voor een IBAN Of juist niet eigenlijk…
Hoe dan ook, @Jacquelinepien moet inderdaad bij OV-chipkaart zijn waarschijnlijk (een IBAN voor automatisch saldo wijzigen).
Volgens mij kan je toch ook gewoon gebruik maken van de overstapservice van de banken?
“Een gewijzigd rekeningnummer dien je altijd zelf te wijzigen / aan ons door te geven. Ook wanneer je deelneemt aan een overstapservice.“ (bron)
Over die overstapservice icm NS zijn ook al pagina's vol geschreven.
Over die overstapservice icm NS zijn ook al pagina's vol geschreven.
Oh NS wil dus helemaal niet klantvriendelijk zijn. Gezien een aantal andere topics op dit forum verbaast mij dit dus niets. Maar wees dan aub niet zo hypocriet en pas je missiestatement dan aan.
Probeer maar eens je rekeningnummer te veranderen als je de euvele moed hebt om een Belgisch rekeningnummer te hebben omdat je namelijk in Belgiê woont, maar toch nog regelmatig in Nederland komt. Gegarandeerd gezeur.
De nieuwe startpagina is nog belachelijker:
Er staat dat je de startpagina moet openen en dan staat er helemaal geen ‘wijzig’ link op de startpagina.
De nieuwe startpagina is nog belachelijker:
Er staat dat je de startpagina moet openen en dan staat er helemaal geen ‘wijzig’ link op de startpagina.
Rekeningnummer aanpassen doe je in MijnNS.
Er staat dat je de startpagina moet openen en dan staat er helemaal geen ‘wijzig’ link op de startpagina.
U hebt de tekst niet goed gelezen: u moet eerst het product kiezen om naar de productpagina te gaan:
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.