Is het rekeningnummer van NS voor abonnementen NL61 ABNA 0603 2906 71? Door omstandigheden kan ik niet betalen dmv automatische incasso en wil dit dus voor de incassodatum zelf overmaken.
Alvast bedankt!
*Voor het laatst bijgewerkt op: 5-10-2021*
Hi Riri85. Welkom op het NS Serviceforum :)
Hieronder de IBAN rekeningnummers die wij gebruiken. Indien je abonnementsgeld overmaakt vermeldt dan in de omschrijving je klantnummer. Je kan ook, wanneer de automatische incasso mislukt, onze betalingsherinnering per e-mail/brief even afwachten en het dan overmaken. (Hiervoor is het natuurlijk sowieso erg belangrijk dat wij beschikken over je juiste adres en e-mailadres). Overigens wil ik je afraden om het bedrag voorafgaande aan de automatische incasso al over te maken. Ons systeem kan je betaling dan niet plaatsen omdat er op dat moment geen openstaande vordering is en dan ontvang je alsnog een betalingsherinnering. Wat dat betreft raad ik je eigenlijk aan om onze betalingsherinnering even af te wachten voordat je geld gaat overmaken.
Abonnementen (Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel, Dal Vrij, Altijd Voordeel, Altijd Vrij, Weekend Vrij, Kids Vrij en Traject Vrij)
IBAN: NL40ABNA0537879099 tnv NS Groep
NS Flex
NL14ABNA0576850675 tnv NS Groep
NL61 ABNA 0603290671 is overigens het rekeningnummer van Bureau Nabetalingen. Dit rekeningnummer gebruik je wanneer je in de trein een boete hebt gekregen en deze dient te betalen.
Kon nergens het rekeningnummer van de ns vinden, uiteindelijk hier, maar dan wordt er gezegd niet handmatig over te boeken in ieder geval niet voor een automatische incassering.
ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Goedemorgen, ik heb een factuur bedrag van Flex voordeel naar het rek nr van de Ns overgdmaakt waar ik een restitutie van had gekregen vd storm Poly (gemaakte onkosten) Het rek nr is NL89 ABNA 0476 9588 22. Ik dacht het geld gaat wel naar de juiste afd maar dus niet. Ik heb NS zojuist gebeld en het rek nr is onbekend! Weg geld! Wat nu? Is er een afdeling voor de restitutie etc? Het is de afd NS Groep NSR Cust Ser.
Goedemiddag GiB en welkom bij de NS Community.
Het IBAN NL89 ABNA 0476 9588 22 kan ik inderdaad niet terugvinden in een interne lijst aan gebruikte rekeningnummers. Als jij wel een compensatie hebt gekregen van de NS vanaf dat rekeningnummer, dan zal uitgezocht moeten worden wat de situatie precies is. Daar kan de Community je echter niet mee helpen, dit zal echt via onze Klantenservice moeten.
Bedankt Stijn, maar moet ik dan weer met de klantenservice bellen en vragen of ze dit willen uitzoeken?
mvg,
Lieneke Bouma is de algemene naam die onder correspondentie van Klantenservice staat.
Via https://nieuws.ns.nl/contactpersonen is ze inderdaad niet te vinden.
Gewoon bellen met 030 751 5155
Overigens heeft NS wel meer moeite met (de tenaamstelling van) hun rekeningnummers:
Lieneke Bouma is hoofd Klantenservice, haar naam wordt vanuit die functie gebruikt voor de ondertekening van alle mails die vanuit de Klantenservice worden verzonden. Om de situatie uit te laten zoeken kun je inderdaad weer contact op nemen met onze Klantenservice, dat kan telefonisch, via chat of Social Media.
Het kan goed kloppen dat het wel een rekeningnummer is wat voor bepaalde doeleinden door ons gebruikt wordt, ik trek ook wat GiB heeft aangegeven ook niet in twijfel. Ik heb het alleen niet staan in een interne lijst van IBANs, dus om wat voor een rekening het precies gaat is voor mij niet duidelijk. Ik heb geen inzage in alle rekeningnummers die wij gebruiken of hoe de communicatie daartussen precies werkt.
Vandaar dat het dus uitgezocht zal moeten worden via onze financiële afdeling.
Als NS een betaling niet kan ‘matchen’ aan een factuur krijg je het geld gewoon terug, maar ik snap onderstaande niet
ik heb een factuur bedrag van Flex voordeel naar het rek nr van de Ns overgdmaakt waar ik een restitutie van had gekregen vd storm Poly (gemaakte onkosten)
Je hebt dus iets overgemaakt terwijl het om een restitutie/vergoeding onkosten gaat wegens die storm, en nu is je geld ‘weg’?
Ik kan je niets meer aangeven dan wat mijn collega's al hebben gedaan. Ik heb precies dezelfde mogelijkheden als die zij hebben.
Wat Robert B heeft aangegeven is overigens correct. Als wij een betaling binnen krijgen die we nergens aan kunnen plaatsen, dan wordt die teruggestort naar de afzender. Daar kan echter enige tijd overheen gaan.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.