beantwoord

Rekeningnummer wijzigen in Mijn NS

• 26 februari 2015
  • 19 reacties
  • 625 Bekeken

Beste NS, Zojuist heb ik een frustrerend telefoontje met u klantenservice gehad. In mijn ns kan ik geen rekeningnummer wijzigen ook al staat daar van wel. Via de telefoon kan ik het niet wijzigen door het volgende: Het gaat om de kaart van mijn moeder welke mijn broer jaren terug aangevraagd heeft. Een tijdje terug heb ik via een brief zijn rekeningnummer naar die van mij aan laten passen. Dat ging prima. Al was het jammer dat het toen ook niet via mijnns lukte. Nu wil ik dit rekeningnummer wijzigen. Krijg ik een brief terug dat het klantnummer niet herkent werd. Oja en dat ik het zelf via mijnns kan wijzigen. Dat moet u echt ophouden te zeggen gezien dat niet kan.
Nu blijkt via uw klantenservice dat dit komt omdat de kaart nog op het oude adres van mijn broer staat? In mijnns staat netjes alle gegevens van mijn moeder. Nu moet ik via een brief met mijn broers oude adres (3 adressen terug dus wie weet dat nog en de vorige keer hoefde het niet) het rekeningnummer wijzigen? Ik hoop dat u mijn beter kunt helpen.
Groet, Veronie
klantnummer 15197251
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 26 februari 2015, 15:53

Beste Veronie. Welkom op het NS Serviceforum. Ik snap dat het hele proces frustrerend is, maar alleen de rekeninghouder kan een rekeningnummer in Mijn NS wijzigen. Als ik jouw post goed lees dan is dat jouw broer, omdat hij de kaart ooit heeft aangevraagd. Hij zou met het mailadres wat hij toen geeft gebruikt een Mijn NS account kunnen aanmaken. Het systeem koppelt dan de abonnementsgegevens automatisch aan dit account. Wellicht kun je mij in een privébericht NAW-gegevens en eventueel ook het ov-chipkaartnummer sturen? Dan kijk ik het allemaal even na.

Ik heb het topic naar het subforum 'abonnementen' verplaats en de titel aangepast in verband met vindbaarheid.
Bekijk origineel

19 reacties

Beste Veronie. Welkom op het NS Serviceforum. Ik snap dat het hele proces frustrerend is, maar alleen de rekeninghouder kan een rekeningnummer in Mijn NS wijzigen. Als ik jouw post goed lees dan is dat jouw broer, omdat hij de kaart ooit heeft aangevraagd. Hij zou met het mailadres wat hij toen geeft gebruikt een Mijn NS account kunnen aanmaken. Het systeem koppelt dan de abonnementsgegevens automatisch aan dit account. Wellicht kun je mij in een privébericht NAW-gegevens en eventueel ook het ov-chipkaartnummer sturen? Dan kijk ik het allemaal even na.

Ik heb het topic naar het subforum 'abonnementen' verplaats en de titel aangepast in verband met vindbaarheid.
Hoe kan ik mijn rekeningnummer veranderen in MIjn NS Klaas Jan ??

Ik zie mijn huidige rekeningnummer niet eens staan.
Ik neem aan dat dat moet staan bij MIJN GEGEVENS ?

En niet om te zeuren, maar als je dat online kan veranderen, kan iedereen (met de juiste inloggegevens) dat rekeningnummer veranderen.

Of weet NS dat ik voor de computer zit en niet mijn broer ???
Ik snap niet helemaal waar dit vandaan komt Macca. Je dient uiteraard over het juiste wachtwoord te beschikken en moet dan ook nog eens het starten van een Mijn NS account bevestigen via een mail die je in betreffende mailbox krijgt. Ik ga daarbij gemakshalve uit van het feit dat jij niet aan iedereen het wachtwoord van je mail geeft.
Ik zou graag willen weten hoe ik mijn rekeningnummer online kan wijzigen in MIJN NS Klaas Jan

Ik neem aan dat dat moet via MIJN GEGEVENS maar daar zie ik niets staan.
Ook niet bij ALGEMENE VRAGEN.
Mijn producten --> Abonnement wijzigen --> Details en wijzigen
Ik snap niet helemaal waar dit vandaan komt Macca. Je dient uiteraard over het juiste wachtwoord te beschikken en moet dan ook nog eens het starten van een Mijn NS account bevestigen via een mail die je in betreffende mailbox krijgt. Ik ga daarbij gemakshalve uit van het feit dat jij niet aan iedereen het wachtwoord van je mail geeft.

Op dit forum is al vaker het volgende scenario besproken:
Stel, ik wil jouw gegevens inzien. Dan maak ik een account aan waarbij ik jouw nummer opgeef. Vervolgens krijg ik de melding dat een ander e-mailadres bekend is, dus vraag ik een kaartservicecode aan. Nu hoef ik alleen maar te wachten tot jij een willekeurig product gaat ophalen bij een TLS-automaat en onbewust meteen ook de kaartservicecodebestelling ophaalt (dezelfde bug die ertoe leidt dat diverse senioren per ongeluk twee keuzedagen ophalen).
Ik heb geen tabje ABONNEMENT WIJZIGEN bij MIJN PRODUCTEN staan.

Hoe kan dat ? Ik heb alleen de volgende tabjes staan onder MIJN PRODUCTEN

Geldig tot:
doorlopend

Keuzedagen:
niet actief ?

Railplus:
niet actief ?

Contractstatus:
actief ?

Volgend betalingsmoment:
20-05-2015 ?

Contract maandelijks te beëindigen:
ja ?

Product betaald:
ja ?

Reizen op saldo
Geldig tot:
02-05-2016

Product services
Klassewissel externe link
Ik denk eerder dat een bepaalde groep mensen hun rekeningnummer helemaal niet online kunnen wijzigen.

Hoe kan dat ?

Op dit forum is al vaker het volgende scenario besproken:
Stel, ik wil jouw gegevens inzien. Dan maak ik een account aan waarbij ik jouw nummer opgeef. Vervolgens krijg ik de melding dat een ander e-mailadres bekend is, dus vraag ik een kaartservicecode aan. Nu hoef ik alleen maar te wachten tot jij een willekeurig product gaat ophalen bij een TLS-automaat en onbewust meteen ook de kaartservicecodebestelling ophaalt (dezelfde bug die ertoe leidt dat diverse senioren per ongeluk twee keuzedagen ophalen).

Het kan natuurlijk veel eenvoudiger, als ik het rekeningnummer van mijn partner moet wijzigen (of van mijn oude moedertje) kan ik haar wachtwoord gewoon vragen (van MIJN NS, niet haar email) en dan kan ik als niet rekeninghouder de rekening wijzigen.

Dat alleen de rekeninghouder dat kan is dus onzin.
Wat voor abonnement heb je Macca? In het geval van een voordeelurenabonnement kun je binnen Mijn NS namelijk een rekeningnummer niet wijzigen. Zo niet, dan moet het mogelijk zijn.

En wat jij schrijft klopt hypothetisch Theofiel. Dan dien je wel over het juiste kaartnummer (á 16 cijfers!) te beschikken en moet je ook nog eens wachten totdat iemand per ongeluk in de hypothetisch geschetste situatie een kaartservicecode bevestigt bij een ov-ophaalpunt. Maar hypothetisch kan ik ook, wanneer ik over de juiste persoonsgegevens beschik, telefonisch wijzigingen doorvoeren. Wanneer je kwaad wil zijn er altijd wel mogelijkheden. Maar het heeft niet mijn voorkeur dat hier niet te promoten.
Het achterhalen van het kaartnummer lijkt inderdaad lastig, maar alleen op dit forum heb ik al tientallen nummers langs zien komen.
Het per ongeluk ophalen van een bestelling is helaas een verre van hypothetische situatie, zoals je zelf ongetwijfeld ook hebt kunnen merken aan de talloze meldingen van mensen die hun keuzedag kwijt zijn aan een reis waarvoor ze hem niet wilden gebruiken.
Ah vandaar, ik heb een voordeelabonnement. Waarom staat er dan op NS.nl dat je dat online kan doen ?
Wel een beetje vreemd dat deze groep dat niet kan doen.
Jouw abonnement is een product 'oude vorm' Macca en draait dus ook nog op een oud systeem. Daar kan NS Klantenservice wel een wijziging voor doorvoeren betreffende het rekeningnummer.
Dat slaat op zich ook nergens op Klaas Jan, elk bedrijf zet zijn oude klantensysteem over op een nieuw klantensysteem.

Ik neem ook aan dat NS dit aan gaat passen op de website ? (sarcasme mode, gebeurt toch niet, veels te lastig)
Dan dien je wel over het juiste kaartnummer (á 16 cijfers!) te beschikken en moet je ook nog eens wachten totdat iemand per ongeluk in de hypothetisch geschetste situatie een kaartservicecode bevestigt bij een ov-ophaalpunt.

Voor een niet-doelgerichte actie voldoet het invoeren van een willekeurig bestaand OV-chipkaartnummer. Daarvoor hoef je geen 16 cijfers te gokken.

Er is een heel eenvoudige oplossing voor: Toon bij het "activeren van de kaartservicecode" daadwerkelijk een code op het scherm van de kaartautomaat die je vervolgens in MijnNS moet invoeren om de kaart te kunnen koppelen.
Beste NS,
helaas is het nog steeds niet gelukt. De brief ik ontvangen heb bleek een verkeerd klantnummer te hebben waardoor mijn rekeningnummer nog niet gewijzigd is. Dit begrijp ik niet want in mijn ns staat dit klantnummer en kaart nummer. Ik heb de brief bijgevoegd. Ik ben nu echt ten einde raad. Ik wil mijn oude rekening opzeggen en dat kan hierdoor nog steeds niet. Zeg alstublieft niet dat je een rekeningnr via mijn ns kan wijzigen want dit kan echt niet. Ik kan het abonnement ook niet opzeggen want het is voor mijn moeder haar enige manier om te reizen.

Graag krijg ik een persoonlijk emailadres of naam+adres (+ alle gegevens die ik moet vermelden) waar ik mijn brief aan kan sturen om het rekeningnummer te wijzigen.

kaartnummer: *************
klantnummer: ***********

Met vriendelijke groet, Veronie de Nijs
Wat jammer dat NS het laatste bericht in dit topic na 11 dagen nog niet heeft beantwoord en ook de geplaatste persoonlijke gegevens niet heeft verwijderd.
Hoi Pepe. Ik ben via een privé bericht goed geholpen. Heel dom dat ik die brief hier geplaatst hebt. Ik zou beter moeten weten. Ik heb gevraagd om deze te verwijden gezien het mij niet lukt.Bedankt voor de waarschuwing. Groet
@Veronie83 Goed om te lezen dat je naar wens bent geholpen! De gegevens zijn inmiddels verwijderd.

Reageer