Restitutie

Er werd tijdens meerder contacten per telefoon de restitutie van een behoorlijk bedrag ,216 euro.beloofd en elke keer word de betaling uitgesteld,
eerst hoor je na 2 weken wachten dat het de 24e maart op je rekening staat.als je dan de 27e belt (zeggen ze sorry,misverstand) blijkt het de 24 pas betaalt te worden. Nog even wachten zegt de NS. Het is nu de 31e en het staat er nog niet, stiekum duurt het dan toch die 4 weken die er maximaal voor staat.er word ronduit gewoon gelogen tegen je.
Triest,afschrijven gaat snel maar terug boeken duurt lang en er word ook nog gelogen tegen je.als ik zo zaken zou doen zo ik snel geen klant ovr houden.
graag een reactie van de Ns

16 reacties

terwijl ik dit bovenstaande schreef zag ik dat de klanten service open was tot 2200 uur
ik denk laat ik toch nog even bellen..
wat blijkt, al de medewerkers die ik de afgelopen weken gesproken heb , schijnen verkeerder in formatie gegeven te hebben!!!!(gelogen te hebben in het Nederlands)
de 24 maart is helemaal geen betaaldatum en ik moet gewoon wachten tot er 4 weken gepasseerd zijn.
al de medewerkers die ik tot nu toe gesproken heb liegen dus gewoon tegen je.
laat ze dan gelijk bij het eerste gesprek zeggen ,de datum vanaf waar neer de credit nota is gemaakt ,mag u 4 weken bij optellen en dan krijgt u het terug . valt het net voor het weekend word het de eerste werkdag erna.(het overmaken)
het is een een schande, de 4 weken is erg lang
maar dat je systematisch bij de neus word genomen vind ik stuitend.
wat een bedrijf, dacht dat al die verhalen ,wel meevielen over de ns.
maar wij gebruiken het spoor voor mijn vriendin pas sinds februari ,maar ik heb nog niets positiefs gezien.
als er een alternatief was ,zou ik gelijk daarvoor kiezen
De Ns gelooft niet dat de medewerkers verkeerde informatie verschaffen, dat is de zelfbedachte beeldvorming van de klant, vindt de NS.

Ik leef met u mee.
Ja NS liegt hierover, dat is wel duidelijk. Ook op dit forum is er meermalen gezegd dat er binnen 10 werkdagen betaald ging worden.

Dat moet je blijkbaar interpreteren als dat er binnen 10 werkdagen een betalingsverzoek naar de afdeling gaat.

Graag een reactie NS moderators, waarom vertellen meerdere klantenservice medewerkers dat er binnen 10 werkdagen betaald gaat worden ?
Graag een reactie NS moderators, waarom vertellen meerdere klantenservice medewerkers dat er binnen 10 werkdagen betaald gaat worden ?
Beter: Waarom vertellen klantenservice medewerkers dit NOG STEEDS terwijl op dit forum al meerdere keren aangegeven is dat dit inderdaad niet juist is en aangepast zou worden. Hoe serieus neem je je klanten als je constant toezeggingen doet die je niet na kan/wil komen.
Volgens mij ligt het iets genuanceerder.
Ik heb via dit forum 4 keer restitutie gekregen. Tussen het privébericht dat het geld overgemaakt zou worden en de storting op mijn rekening zat respectievelijk 4, 8, 10 en 4 dagen. Ik heb het dan steeds over kalenderdagen en dus niet over werkdagen. Ook bij GTBV via MijnNS is mijn ervaring dat er slechts een paar dagen zit tussen goedkeuring van de claim en ontvangst van het bedrag op mijn rekening.

Ik heb daarom de indruk dat klantenservicemedewerkers restituties in het kader van GTBV, vergeten check-in/check-uit en vergelijkbare zaken direct zelf mogen afhandelen waardoor deze snel geregeld kunnen zijn.Vermoedelijk moet restitutie van abonnementsgeld eerst worden geaccordeerd door een andere afdeling en geldt daardoor een aanzienlijk langere tijd. Vervelende daarvan is natuurlijk wel dat het om aanzienlijk grotere bedragen gaat waardoor de urgentie voor de klant vele malen hoger is.
Dat zal best kunnen inderdaad, maar ja als de klantenservicemedewerkers dat zelf niet weten en maar wat data roepen is er een ernstig gebrek aan communicatie binnen de NS.

Zo moeilijk is het ook niet, geef de klantenservice medewerkers anders gewoon een memo die ze op hun computer plakken.
de laatste medewerker die ik vanavond sprak, zei dat al de voorgaande medewerkers verkeerde informatie hadden gegeven.
ik zei dat lijkt mij sterk want 2 van de medewerkers hadden mij in de wacht gezet om ruggespraak te houden met de financieele afdeling.
nu blijkt dat helemaal niet zo te gaan.
de genoemde data en manieren van betalen werden door laatste medewerker, als onmogelijk bestempeld.
ik vroeg haar of de medewerkers dan maar wat zeiden of dat ze volgens een callsheet werkten . bij het laatste zou je gelijkgestemde antwoorden moeten krijgen.
ik heb tot nu toe 4 verschillende verhalen gehoord.
ze moeten zich schamen
Ik heb in februari een dal vrij abo aangevraagd via het internet. ( voor mijn partner) deze zou ingaan op 6maart. Na 2 weken bleek dat het niet meer nodig was ivm overplaatsing, dus ik bellen naar dr klantenservice ( het was 2 weken voor 6 maart), met de vraag of ze deze wilde annuleren. Dit was niet mogelijk omdat de nieuwe ovchipkaart al in de maak was en al opgestuurd zou worden.. En of ik terug wilde bellen als de kaart ontvangen was.. Erg vreemd vond ik het want het gaat om de bestelling die geannuleerd moest worden en de kaart hoefde niet persee geannuleerd te worden. De volgende dag ineens de kaart binnen en weer gebeld, en het was weer niet mogelijk deze te annuleren.. Dit kon pas vanaf het moment dat het abonnement inging (6 mrt dus).. Ik 6 maart weer gebeld. Het abonnement kon geannuleerd worden door deze op te halen binnen 14 dagen ( ik ging 6 maart op vakantie voor 10 dagen, stel he nou voor dat ik 14 dagen weg was, wat dan ??) gelukkig kon ik het nog optijd annuleren.. Ik moest 4 weken wachten voordat ik het geld teruggestord zou krijgen, deze zijn inmiddels voorbij. Het is niet dat ik nu al 2 weken extra wacht, maar gezien de klachten hoop ik wel dat dat niet zo horft te zijn en dat ik deze week het bedrag nog kan verwachten.. Maar waar het mij omgaat is dat het annuleren van een abonnenent dat NOG NIET in is gegaan zo moeilijk is, terwijl het aanvragen binnen 3 minuten is gedaan. En bij aanvraag mort je DIRECT betalen, is het dan niet logisch dat je bij een annulering max 2/3 werkdagen je geld terug moet krijgen.. Ik snap best dat er met een systeem gewerkt wordt maar 4 weken is wel een beetje overdreven lang..
Grappig als zowel typisch dat er geen reactie verschijnt van de ns medewerkers.
ik denkt dat het een gemiste kans voor hun is om wat duidelijkheid te creëren.
Bij mijn laatste gesprek waarbij dus bleek dat al de medewerkers maar wat vertellen, zou zij de medewerkers er op aanspreken. Ik vroeg ik ook of er een terug koppeling kon plaatsvinden over dit aanspreken.
Dat was echter onmogelijk.op mijn antwoord dat haar aantekening dus ook wel de in de prullebak konden eindigen , bleef zij mij het antwoord schuldig.
Kortom als je teveel betaald ongeacht de reden ben je je geld minmaal 4 weken kwijt, ook al staat er in hun regels maximaal 4 weken. Beloftes van medewerkers van de klantenservice betekenen niets. En bellen heeft dus eigenlijk totaal geen zin. kortom als er iets misgaat, even slikken en minimaal 4 weken+ wachten.
Niet bellen en geen contact zoeken want meerdere malen voorgelogen worden frustreerd alleen maar meer.
ik zou graag een reactie van een ns medewerker hierop zien.
het uitblijven hiervan spreekt voor zich.
Graag een reactie
Dat de ene medewerker het een roept en een andere iets anders, dat heb ik al zo vaak meegemaakt. En ze kunnen ook nooit iets terugvinden over eerder gevoerde gesprekken. Wel de datum soms maar inhoudelijk niets, althans niet wat voor jou nu juist zo belangrijk is. Je wordt dan zelf als leugenaar weggezet en als het tegenzit ook nog afgesnauwd. Ik heb helaas alleen maar negatieve ervaringen met de telefonische Klantenservice. Ik denk dat je er alleen maar goed gemotiveerde medewerkers neer zou moet zetten die ook meer zelfstandig mogen handelen in plaats van studenten die dit als bijbaantje hebben.
Welkom op het forum de klant!

Vervelend om te lezen dat je tegenstrijdige info via de telefonische klantenservice hebt ontvangen over deze betaling. Gaat het om een geannuleerd abonnement? In dat geval wordt het bedrag rekenend vanaf de oorspronkelijke ingangsdatum van het abonnement binnen 2 tot 4 weken teruggestort op je rekening. Het is jammer dat dit niet duidelijker is gecommuniceerd door de medewerkers en ik zal dit intern nogmaals onder de aandacht brengen. Excuses voor het ongemak!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je topic het beste tot zijn recht.
Maar jij hebt het ook weer over 2 tot 4 weken , een geannuleerd abonnement terugbetalen staat minimaal 4 weken voor.
Vanaf de oorspronkelijke ingangsdatum gerekend, wordt het bedrag binnen 4 weken teruggestort. Dit is blijkbaar niet duidelijk genoeg aangegeven.
hallo inge,
leuk je het zo bagitaliseert met 2 of 4 weken, lees al de berichten, die afspraken worden niet gemaakt.
de laatste medewerker vertelde dat het nooit zo gezegd kon worden en ruggespraak houden met de financieel afdeling ,was niet een normale actie.
ns houd 4 weken plus aan .punt
zelfs dat klopt niet.
wij /ik heb het op de 6 maart geannuleerd en de laatste medewerker van de zei dat de 4 weken ingingen vanaf de 9e maart dus dat zijn alweer 3 dagen.
en als iemand tegen mij zegt, wat in deze niet gebeurt is, maximaal 4 weken.dan mag je er van uitgaan dat het binnen die 4 weken gebeurt en niet op dag 28 ,
opgezegd de 6, op vreemde wijze bij ns de 9 als start datum. dan gaan we zeker op /na de 6e april wat ontvangen..
maar dat is haarkloverij, lees al bovenstaande omtrent verkeerde informatie en het niet nakomen van afspraken ,dan als excuus verkeerde voorlichting gebruiken,
blijkbaar ben ik niet de enige die hiertegen aan is gelopen.
hier past allen maar schaamte en de ns die het boetekleed aantrekt
want als ik als nieuweling over deze site wat surf en lees zie als leek een rode draad.cq kabel als een spoor door de de verhalen van veel mensen gaan.

maar geef dan wel inhoudelijk een antwoord en niet zo iets vlaks als jammer dat het zo gegaan is.
wat jij schrijft weet ik nu ook na 5 of 6 keer bij de neus genomen te zijn.

ben benieuwd naar je reactie.
Was de ingangsdatum ook 6 maart of heb je toen met ons gebeld en ging het abonnement op 9 maart in? Als de ingangsdatum van het abonnement 9 maart was, wordt het bedrag vanaf die datum binnen 4 weken teruggestort. Gemiddeld neemt dat 2-4 weken in beslag. Ik wil je bericht verder absoluut niet bagatelliseren, maar dit is de standaard procedure. Als men niet duidelijk genoeg is geweest in het communiceren van deze termijn, stuur ik graag een reminder naar mijn collega's van de telefonische afdeling, om dit in de toekomst te voorkomen. Aan de termijn van max. 4 weken kan ik echter niets veranderen, aangezien dit voor elke terugbetaling geldt.
beste Inge,
voor die datums zou ik de papieren er weer bij moeten pakken maar heb mijn aantekeningen na het gesprek gisteren aan de kant gegooid.
6 maart was vrijdag voor het weekend en de 9 is dan weer de maandag na het weekend.
En het is niet zo dat er niet 1 of 2 keer duidelijk of onduidelijk gecommuniceerd is .
er is van het begin tot gisteravond ,duidelijk tegen mij gelogen....
zoals jij het omschrijft klinkt het alsof ik het niet goed begrepen heb . integendeel de fout lag /ligt bij de ns.
Ik uit mij wel duidelijk, blijft het dus bij al de boven door mij genoemde feiten
ik heb dus allemaal verschillende mensen aan de lijn gehad die allemaal er een eigen draai aan gaven..
werken jullie niet met een callsheet of iets dergelijks??
blijf ook mijn opmerking , terug betaling binnen 4 weken het kan van dag 1 tot 28 -- is het dag 28 bedoelt men taalkundig dus over 4 weken.
en de 4 weken termijn geld niet voor alle betalingen , lees jullie eigen opmerkingen en van de leden hier op de site
het blijft een vreemde bedoening en het komt niet klant vriendelijk over.
het feit blijft dat jullie mijn geld 4 weken onder jullie beheer hebben en daar niet een duidelijk beleid over voeren.
en zo te lezen is iedereen het daar wel over eens behalve de ns.

Reageer