beantwoord

restitutie ivm computerstoring NS

  • 28 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 111 Bekeken

Zondagavond 28 juli 2019 constateerden mijn man en ik dat er een computerstoring bij de NS was. Toen wij maandagmorgen 29 juli 2019 op station Dordrecht Zuid onze 1e klas keuzedag die t/m 31-3-2020 geldig was, op onze ov-kaart wilden laten, bleek dat de kaartjesautomaat niet werkte. Ook vanwege de computerstoring. De mevrouw die we via de I-paal te spreken kregen, zei dat we aan de conducteur een met de hand geschreven kaartje moesten vragen. De conducteur in de sprinter van 8.58 uur naar Dordrecht, zei echter dat conducteurs geen kaartjes meer schrijven en dat we in Dordrecht maar moesten proberen of daar wel een kaartjesautomaat zou werken, want niet alle kaartjesautomaten waren buiten bedrijf. In Dordrecht zijn we snel achter iemand aan door een poortje gegaan voor de kaartjesautomaat. Er stond één keuzedag aangegeven om op onze ov-kaart te zetten. Dat hebben we snel gedaan, omdat we de trein moesten hebben voor een reis naar Groningen. Toen we incheckten, werd er echter niet aangegeven dat we op een keuzedag reisden, maar op onze voordeelurenkaart, dus betaald 2e klas met 40% korting. In Groningen bleek dat die reis € 15,90 gekost had. Ook de terugreis later op de dag bleek zoveel te kosten. De keuzedag die op onze voordeelurenkaart was geladen, bleek die van 1-8-2019 t/m 30-9-2019, dus die kon maandag 29 juli 2019 nog niet gebruikt worden, maar de keuzedag t/m 31-5-2019 stond niet vermeld in de kaartjesautomaat. Achteraf denken we ook door de computerstoring bij de NS. Gevolg is wel dat we veel meer geld voor ons reizen hebben moeten betalen dan gepland. We verzoeken u daarom het door NS te veel bij ons in rekening gebrachte bedrag van €26,30 terug te betalen.

Helaas kan ik nergens een e-mailadres van NS Klantenservice vinden!!!

icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 28 oktober 2019, 23:20

Lang verhaal @mstruijk , kort antwoord 😀

Wij als klant op dit klant-helpt-klant forum kunnen u niet helpen, zou even de NS Klantenservice bellen, dat kan NU ook.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Lang verhaal @mstruijk , kort antwoord 😀

Wij als klant op dit klant-helpt-klant forum kunnen u niet helpen, zou even de NS Klantenservice bellen, dat kan NU ook.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is de reden dat u pas 3 maanden na de betreffende reis om restitutie vraagt?

Dat is nog geen 3 maanden, want we moesten eerst de ten onrechte geactiveerde keuzedagen gebruiken om t e weten wat ons totale schadebedrag was.

Reputatie 7
Badge

Waarom wil je dat weten @MoDe ?

Reputatie 7
Badge +3

Dat is nog geen 3 maanden, want we moesten eerst de ten onrechte geactiveerde keuzedagen gebruiken om t e weten wat ons totale schadebedrag was.


U had ook gelijk contact kunnen opnemen met de NS klantenservice, dan waren uw kosten mogelijk lager geweest. De verkeerde keuzedagen hadden van uw kaart afgehaald kunnen worden. De klantenservice had voor u kunnen nakijken welke keuzedagen u nog had staan. Dat de keuzedag geldig tot 31-5-19 niet klaarstond op 28-7-19 klopt. Deze was vervallen. Op de automaat had u kunnen zien welke keuzedag er wel klaar stond.

Zoals @AbbeyRoad  al aangegeven heeft, kunt u het beste contact opnemen met NS klantenservice.

Hallo mstruijk, welkom op de NS Community. 

Wat jammer dat het bij jullie mis is gegaan met het gebruik van jullie Keuzedagen. Zoals AbbeyRoad aangeeft kan je het beste even contact opnemen met onze klantenservice

Reageer