beantwoord

restitutie maandabonnement

• 21 november 2017
  • 7 reacties
  • 247 Bekeken

Op 8 november een betaling gedaan van € 410,00 inzake maandabonnement, deze is echter door de NS geannuleerd. Gebeld met klantenservice en in eerste instantie werd er gezegd niets aan de hand u kunt uw bestelling gewoon ophalen. Maar tot mijn verbazing stond er dus niets klaar. Er werd gezegd geld wordt terug gestort. Weer met klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de € 410,00 binnen 2 weken op mijn rekening zouden staan en dat ik de aanvraag nog maar een keer in moest dienen voor mijn abonnement. Dit houd dus in dat ik niet € 410,00 van mijn rekening heb laten afschrijven maar € 820,00.
En de medewerkster van klantenservice was totaal niet meewerkend omdat er zo'n groot bedrag van mijn rekening afgeboekt zou worden. Nu bel ik weer met de klantenservice om te vragen waar mijn geld blijft en krijg doodleuk te horen meneer binnen 30 dagen.
Maar wettelijk dienen jullie dit geld binnen 10 dagen terug te boeken. Ik wens ook een compensatie van de gelden schade. Ik vraag me nu ook af wie mijn rekeningen gaat betalen, moet nu mijn hypotheek betalen wat niet kan op dit moment en moet daar nu ook een boete over betalen, gaat de NS deze betalen.
Ik heb nu contact opgenomen met mijn advocaat. Misschien helpt het als hij een brief naar jullie gaat sturen om mijn geld terug te krijgen. Zie ook op dit forum dat ik niet enigste ben met dit probleem. Het wordt eens tijd dat de NS aan de reizigers denkt.
Ik hoop dat ik een spoedig en correct antwoord van jullie krijg. Ik hou er niet van om met het kastje naar de muur te worden gestuurd als ik bel met klantenservice, want service is dit niet en er wordt niet meegedacht.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 24 november 2017, 10:22

Fijn dat het geld binnen is gekomen en geen dank. Dat is tenslotte waar wij voor zijn!

Voor de meelezers en in het algemeen:
Het versnellen van de betalingsprocedure is doorgaans niet mogelijk. Zoals Arnold aangaf wordt dit in batches gedaan, waarbij wij alleen invloed hebben in de aanmaak van de credit, zodat de betaling in de wachtrij komt te staan. In dit geval is mijn rol geweest: het nagaan van de te doorlopen stappen en het verifiëren dat er een dubbele betaling had plaatsgevonden. De beïnvloeden van de snelheid van de betaling ligt niet binnen onze mogelijkheden.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Fijn dat het geld binnen is gekomen en geen dank. Dat is tenslotte waar wij voor zijn!

Voor de meelezers en in het algemeen:
Het versnellen van de betalingsprocedure is doorgaans niet mogelijk. Zoals Arnold aangaf wordt dit in batches gedaan, waarbij wij alleen invloed hebben in de aanmaak van de credit, zodat de betaling in de wachtrij komt te staan. In dit geval is mijn rol geweest: het nagaan van de te doorlopen stappen en het verifiëren dat er een dubbele betaling had plaatsgevonden. De beïnvloeden van de snelheid van de betaling ligt niet binnen onze mogelijkheden.
Bij deze wil ik Thomas hartelijk danken. Dankzij hem is het geld terug geboekt op mijn rekening.
Reputatie 7
Hallo Ron64,

Ik neem jouw klacht door en constateer dat ik hier geen toevoegingen aan heb zonder te kijken naar jouw klantgegevens. Zo kan ik achterhalen wat er precies gedaan is. Zou jij mij in een privébericht willen benaderen door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'? Ik heb de volgende gegevens van je nodig:

- Voorletters, achternaam en geboortedatum.
- Postcode en huisnummer.
- IBAN (bankrekeningnummer) en datum van bestellen.
- E-mailadres

Ik ga er persoonlijk voor je naar kijken en eventueel schakelen met de verantwoordelijk afdelingen. Ik zie je bericht graag tegemoet.
Zover ik kan vinden (http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html) is de termijn 30 dagen.

Als de regels goed lees gaat dit er over als de koper de zaak heeft geannuleerd maar dat is in dit geval niet van toepassing de NS heeft mijn betaling geannuleerd. Zonder mijn medeweten. Daarom ben ik van mening dat dit een heel ander geval is. En er staat binnen 30 dagen dat betekend in mijn ogen niet dat het pas op de 30e dag terug betaald dient te worden, als je goed leest kan het ook eerder maar helaas doet de ns daar niet aan die willen het geld zo lang mogelijk vast houden.

1
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
Reputatie 7
Zover ik kan vinden (http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html) is de termijn 30 dagen.
nou lees dan eerst maar eens op het forum de ene medewerker praat over 10 dagen de ander over 2 weken dan ander weer over 30 dagen, en nu zeg jij 60 dagen.
weten ze het zelf wel bij de ns volgens mij niet.
hoe moeilijk kan het zijn als de afd debiteuren ziet dat het niet is goed gegaan ze het geld niet sneller kunnen terug boeken.
ik ben zelf werkzaam in de financiële wereld dus vertel me niets over terug boeken.
Ga jij maar eens uitleggen aan de andere bedrijven waar ik aan moet betalen dat het me nu even niet uitkomt omdat de ns mijn geld nog niet terug wil boeken.
Wie gaat de boetes betalen die ik nu binnen krijg
De ns moet klantvriendelijker worden
en wat die medewerker van klantenservice betreft die niet wilde meewerken die zei letterlijk tegen mijn meneer het is uw probleem en niet van de ns, zij verdient zeker genoeg bij de ns zij kan zeker wel € 820,00 in een maand missen.
Ik snap echt het beleid niet van de ns in deze.
Je wordt echt van het kastje naar de muur gestuurd en iedereen houd de hand boven het hoofd van de ander.
En als je hier meerder keren leest dat het geld niet eens binnen 30 dagen op de rekening staat heb ik er weinig vertrouwen in, en zoals ik al eerder heb vermeld heb ik het nu maar uit handen gegeven aan mijn advocaat.
Hallo Ron64 en welkom op het NS Forum!

Ik ben geen jurist, maar ik meen me te herinneren dat er een wettelijk betalingstermijn van 60 dagen bestaat tenzij anders overeengekomen (voorwaarden etc). Daar valt de NS dan ook ruim binnen. Dit neemt uiteraard allerminst jouw frustratie weg gezien de situatie die hier uit voortvloeit. Het vervelende is dat betalingen in grote orders (batches) gedaan worden. Het is voor de klantenservice niet mogelijk om hierbuiten te handelen. Dit is dan ook de reden dat de medewerkster niet meewerkend is geweest. Er zijn simpelweg geen mogelijkheden om dit sneller in orde te krijgen voor je. Ik kan me voorstellen dat dit frustraties naar elkaar teweeg heeft kunnen brengen. Ik moet je dan ook hetzelfde antwoord geven als de medewerkster van de klantenservice.

Reageer