Restitutie na 40 dagen nog niet ontvangen

  • 14 oktober 2014
  • 32 reacties
  • 1673 Bekeken

4 september heb ik 90,90 euro per ongeluk op een 2de OV-kaart van me gezet. Het NS nummer 0307515155 gebeld en iemand heeft het abonnement geannuleerd. Ik zou het bedrag niet binnen 1 of 2 weken terug ontvangen maar binnen 30 dagen?

Inmiddels heb ik 8x gebeld, er zijn 40 dagen verstreken en men verteld me dat het een tech. storing is. Ik heb de NS een klacht ingestuurd via klacht.nl en naar Lieneke Bouma NS Operationeel Manager Klantenservice een email gestuurd mocht ze reageren. Ik vind het echt raar dat men er klakkeloos mee om gaat, heel onproffesioneel. Dunk

32 reacties

Ik zie dat Inge NS dit voor je door heeft gezet en dat er nog maximaal 2 weken overheen zouden gaan. Dat is inderdaad inmiddels alweer een aantal dagen terug. Ik zal er nogmaals achteraan gaan.
Morgen weer een dag?
en rente neem ik aan ?
53 dagen zonder rente
De financiele afdeling, Jasper nogwat, melde 29 okt 2014 telefonisch dat het bedrag van 90,90 credit over is gemaakt naar bankrekening xxvanmij, d.d. 23 oktober 2014.

23 okt was op een donderdag.
Woensdag 29 oktober: NS WORDT VERVOLGD
Ik ben erg benieuwd naar hoe dit afloopt Dunk! Te meer omdat ik zelf vandaag ook contact heb gehad met NS over een ov-chipkaart...ik hoop dat ik mijn geld sneller terug ontvang! Sterkte i.i.g.!!!
yep..
Bewijsstuk.

Bewijs, geld overgemaakt naar de NS. Recht op Resistutie !

SEPA iDEAL
IBAN: NL40ABNA0537879099
BIC: ABNANL2A
Naam: NS GROEP IZ NS REIZIGERS
Omschrijving: 0000000009724788 0
030000923411810 NS: product OV-c
hipkaart
Kenmerk: 04-09-2014 11:19 003000
0923411810

Rentedatum4 sep 2014
A.s. 30 oktober ga ik over tot Rechtshulp en verwijt de NS met nalatigheid op feiten terug betaling. Kan ik er eindelijk gebruik van maken.
Email gestuurd naar NS woordvoerster I.R.
Reputatie 4
Badge
Beste Dunk,

mooi dat je je geld terug hebt gestort gekregen. Maar waarom moet er nu nog nagetrapt worden? natuurlijk het is vervelend voor je dat dit lang heeft geduurd. Maar je hebt zelf aangegeven dat het begon met een foute overboeking door jou zelf.

Hopelijk heeft de NS hiervan geleerd.

Ga wat leukers doen met je tijd! (een treinreisje maken 🙂 ?)

Groet,

John
Nee hoor, JdJ, het begon bij het OV-systeem van de NS dat de annulering niet goed verwerkte.
Inderdaad, de resistutie is ontvangen na 55 dagen. Als ik niet getrapt had zou ik het wellicht nooit meer terug hebben gezien.
Welkom op het forum Dunk!

Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze situatie. Als je mij je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer en IBAN + tenaamstelling doorgeeft, ga ik kijken of ik kan achterhalen wat de status is van deze terugbetaling.

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Beste Inge,

ik ga mijn gegevens niet open & bloot op dit forum plaatsen .. D
Beste Inge,

ik ga mijn gegevens niet open & bloot op dit forum plaatsen .. D


Door op haar naam te klikken kun je Inge een privébericht sturen.
ik had het al gemerkt, bedankt in elk geval Theo
Ik tel nu inmiddels al 49 dagen....
Na 30 dagen ontvangt u het bedrag tertug van de NS? Helaas..19 dagen verder.

Voor 30 oktober zou het dan toch moeten gebeuren maar ik tel op 2 vingers dat ik weer op moet bellen om te vragen waar mijn geld blijft.


Geachte heer Lake,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Op 15 oktober 2014 heeft een e-mail ontvangen waarin staat dat u binnen twee weken het bedrag op uw bankrekening zult ontvangen.
Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben ingelicht.
Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag. Onze Klantenservice is bereikbaar op 030-7515155 van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.
Met vriendelijke groet,

Lieneke Bouma
Operationeel Manager Klantenservice

{SrvReqNo:[7000076861]}
Dunk, ik heb je gegevens niet bij de hand. Als je vermoed dat de betaling weer niet in orde komt raad ik je aan om dit weer aan te geven bij Inge, of mij een privébericht te sturen met je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer en IBAN + tenaamstelling.
Rubriek: Rechtshulp-Noord Brabant
Uw vraag is succesvol verzonden. Ik ga uitzoeken wanneer de NS een strafbaar feit bereikt.

Mijn naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer en IBAN + tenaamstelling heb ik al 9x door gegeven.
Dag Dunk,
Ik ben bang dat je je geld kwijt bent.

Groetjes
Bob
Bel 070 445 45 45 en krijg hulp bij al je juridische vragen of problemen. (ma t/m do van 08:00 tot 20:00 uur en vrijdag tot 18:30)


https://www.klachtenkompas.nl/klachtindienen/bedankt?
Dunk, je hoeft deze ook niet opnieuw door te geven. Ik zal Inge vragen hier snel opnieuw naar te kijken.
Ik heb Lieneke Bouma
Operationeel Manager Klantenservice ook maar weer eens een email gestuurd want ik geloof niet dat de NS mij betaald na die extra 14 dagen. Ik zie dit nog maanden voortgaan eerlijk gezegd en krijg ook het gevoel dat ik mijn geld nooit meer terug zie. Dart is kwalijk. Dunk
Ja Dunk
Je bent je geld ook kwijt
En heel veel tijd
Omdat je hier veel te veel moeite in steekt.

Groetjes
Bob

Reageer