beantwoord

Restitutie restant opgezegd Dal Voordeel abonnement

• 27 november 2019
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

Inzake kaart *verwijderd

Op 10 oktober 2019 is dit Dal Voordeel abonnement als gevolg van diefstal, door mij opgezegd. Op 11 oktober ontving ik van NS een bevestigingsmail dat het abonnement per 27 oktober zou worden beëindigd, waarna ik een een bedrag van 17,50 euro retour zou ontvangen. Inmiddels zijn we een maand verder maar ik heb nog steeds niets gezien. Bellen is nauwelijks een optie omdat je dan bijna een halfuur in “de wacht” komt te staan. Wanneer krijg ik dat geld nou eens terug?

icon

Beste antwoord door Thom 27 november 2019, 12:08

Het zal toch echt via Klantenservice moeten als u meer wilt weten over uw teruggave.  Het kan naast bellen ook via chat of andere sociale media. Doorgaans is dat sneller.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het zal toch echt via Klantenservice moeten als u meer wilt weten over uw teruggave.  Het kan naast bellen ook via chat of andere sociale media. Doorgaans is dat sneller.

Hoi Theohaag, welkom op de NS Community.

Zoals aangegeven door Thom, kun je inderdaad het beste contact opnemen met de Klantenservice. Dan kunnen we nagaan wat de status van de restitutie is. Ik heb trouwens het OV-chipkaartnummer uit je bericht verwijderd.

Dank reageerders! Ik heb zojuist de klantenservice weten te bereiken. De betreffende kaart is door mij aangevraagd én betaald voor mijn kleinzoon die geestelijk gehandicapt is. Hij kan zelfstandig reizen maar daar is dan ook alles meegezegd. Klantenservice is zo soepel als een blok beton en zegt: de kaart staat op zijn naam en dus moet ie zelf maar bellen EN DAT KAN HIJ DUS NIET!!!! 

Ik heb een mail gehad dat ik 17,50 terug krijg en die wordt dus door NS niet uitbetaald. Ik noem dit dus gewoon halsstarigheid door een baliemederwerkster en een vorm van diefstal.

En op deze opmerking reageert dus niemand meer. Het antwoord van Thom heeft trouwens al helemaal niets met mijn opmerking te maken, die begrijp ik gewoon niet. 

Ik vind het een ontzettend vervelende situatie, Theohaag, maar wij kunnen niets meer voor je betekenen dan wat mijn collega's al hebben aangegeven.

Ik geloof je graag wanneer je zegt mee geholpen te hebben bij het bestellen van dit abonnement, maar als je kleinzoon als contracthouder bij ons bekend staan, zijn wij vanuit privacywetgeving niet in staat om jou te helpen hiermee. In sommige specifieke situaties kan een uitzondering gemaakt worden, maar blijkbaar is dat bij jullie niet het geval.

Indien jij alsnog de zeggenschap over je kleinzoon en dit abonnement wilt krijgen, dan zul jij de bewindvoerder moeten worden van hem. Je kunt daarvan dan een bewijs naar ons opsturen, waarin er aangegeven wordt dat jij de zeggenschap krijgt over de abonnementen en gegevens van je kleinzoon. Dit zal dan door zowel jou als de kleinzoon ondertekend moeten worden. Ik heb je een privébericht gestuurd met verdere informatie daarover.

Reageer