beantwoord

restitutie saldo op ov kaart niet gewenst

• 24 februari 2021
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Bij de activatie van mijn NS Flex abonnement wordt automatisch het saldo op mijn ov gerestitueerd. Ik gebruik mijn ov echter ook voor bus, tram en metro en reis dan op saldo. De automatische restitutie kon ik niet weigeren. Kunnen die twee zaken niet beter ontkoppeld worden NS?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 24 februari 2021, 15:02

Normaal gesproken reis je met Flex ook in de bus, tram en metro op rekening. Heb je al geprobeerd te reizen met bus, tram en/of metro?

Er zijn gevallen bekend, waarbij voor die reizen toch het saldo werd aangesproken. In dat geval kun je contact opnemen met de klanteNService. Zij kunnen dit als het goed is aanpassen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Normaal gesproken reis je met Flex ook in de bus, tram en metro op rekening. Heb je al geprobeerd te reizen met bus, tram en/of metro?

Er zijn gevallen bekend, waarbij voor die reizen toch het saldo werd aangesproken. In dat geval kun je contact opnemen met de klanteNService. Zij kunnen dit als het goed is aanpassen.

Badge +3

Bij het wisselen van een klassiek abonnement naar NS Flex wordt tegenwoordig gekeken of je ook een stads/streekvervoer abonnement hebt. Is dat het geval, dan krijg je Flex zonder BTM en reis je daar dus op saldo.

Vreemd dat men dan toch het saldo van je kaart haalt (en automatisch opladen stopzet, wat nodig is om het saldo op 0 te kunnen zetten).

Het makkelijkst is om automatisch opladen dan (weer) aan te zetten. Heb je geen stads/streekabonnement, dan kun je het BTM deel van Flex aan laten zetten via de klantenservice.

Reageer