beantwoord

Restitutie studentenreisrecht

• 8 september 2014
  • 2 reacties
  • 630 Bekeken

Ik heb vorige week 4 dagen met mijn eigen geld moeten reizen omdat mijn studentenreisproduct nog niet was gekoppeld aan mijn persoonlijke OV-kaart. Dit komt echter omdat ik geen enkele mail of brief van jullie of DUO ontvangen heb om te melden hoe, wanneer of met welke gegevens ik mijn kaart moest koppelen. Ik heb hierdoor 8 keer 10,40 euro op gemaakt door te reizen van Deurne station naar Tilburg University en terug. Ik vind dat ik recht heb om mijn geld terug te krijgen omdat ik niet had kunnen weten hoe of met welke gegevens ik mijn kaart had moeten koppelen terwijl ik dat normaal gesproken te weten zou moeten komen via informatie die jullie mij horen te sturen, ik ben er nu zelf achter moeten gekomen via mijn vrienden die deze brief/mail wel hebben ontvangen. Ik heb daarna wel die zelfde dag nog mijn gegevens handmatig aangevraagd en mijn kaart nog gekoppeld, ik moest alleen wel 4 dagen wachten tot deze aanvraag verwerkt was.

gr Max Houben
icon

Beste antwoord door Ramon NS 9 september 2014, 09:15

Dag Max, goed dat je ons forum hebt gevonden om je vraag te stellen. Het studentenreisrecht is inderdaad geen abonnement of product van NS. Gemaakte kosten kunnen, zoals luchtmacht aangeeft, daarom niet worden gerestitueerd. Je kan wel een verzoek indienen bij DUO. Meer informatie hierover vindt je op de website over het studentenreisrecht. Groet Ramon
Bekijk origineel

2 reacties

NS hoeft je helemaal geen informatie toe te sturen over een product dat je afneemt bij DUO. Als je problemen ondervindt met je Studentenreisproduct moet je bij DUO zijn, niet bij NS.
Dag Max, goed dat je ons forum hebt gevonden om je vraag te stellen. Het studentenreisrecht is inderdaad geen abonnement of product van NS. Gemaakte kosten kunnen, zoals luchtmacht aangeeft, daarom niet worden gerestitueerd. Je kan wel een verzoek indienen bij DUO. Meer informatie hierover vindt je op de website over het studentenreisrecht. Groet Ramon

Reageer