beantwoord

Restitutie van keuzedagen

  • 17 juni 2020
  • 14 reacties
  • 214 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Sedert 10 april heb ik 7 keuzedagen. Daarvan is er nog géén gebruikt.

Nu zijn de keuzedagen die na 18 mei geldig zijn, verlengd tot 31 december 2020. Maar ik ben helemaal niet meer van plan om dit jaar en volgend jaar met de trein te gaan reizen! Ik zou alleen maar, “niet - noodzakelijke” reizen maken en dat mag niet meer.

Daarom lijkt het mij redelijk, dat ik de kosten voor deze keuzedagen volledig gerestitueerd krijg. Bent u het hiermee eens?

Bovenstaande geldt ook voor de keuzedagen van mijn partner.

icon

Beste antwoord door Momo 17 juni 2020, 14:41

Voor de eerdere Keuzedagen kunt u via de klantenservice een couponcode aanvragen die tot 31 december geldig is.

En niemand kan nog zeggen hoe de situatie zich de komende maanden gaat ontwikkelen en of het tot eind van het jaar zo is of er een oproep is dat de trein alleen voor noodzakelijke reizen is. 

Overigens is het niet zo dat u niet mag reizen, het mag wel maar liever zo min mogelijk.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor de eerdere Keuzedagen kunt u via de klantenservice een couponcode aanvragen die tot 31 december geldig is.

En niemand kan nog zeggen hoe de situatie zich de komende maanden gaat ontwikkelen en of het tot eind van het jaar zo is of er een oproep is dat de trein alleen voor noodzakelijke reizen is. 

Overigens is het niet zo dat u niet mag reizen, het mag wel maar liever zo min mogelijk.

Reputatie 5
Badge

De kosten per keuzedag is 3,50. Dat is nou niet iets om erg veel spektakel over te maken. De kosten van het achterliggende ABO is 5-6 eur/mnd. Als je alles vooraf had geweten had je dat kunnen stopzetten met wat trucs, die uitgebreid op vele sites in maart hebben gestaan. Wel hebben veel oudere senioren al jaren+jaren een zgn VDU oude stijl, dat veel meer reductie biedt, maar ook dat vervalt per 1/1/21, tot grote woede die velen hier al hebben weten te ventileren.

Voor de rest is het uw eigen hoogstpersoonlijke glazen bol oppoetsen en inkijken om te zien wat de toekomst qua corona ons brengen zal.

Goedemiddag Leo46, welkom op de NS Community. 

Via de klantenservice kunt u inderdaad een couponcode krijgen voor de Keuzedag van 10 april tot 10 juni. Als u verwacht de komende 1,5 jaar niet te gaan reizen, dan is het abonnement maandelijks opzegbaar. Even goed om in de overweging mee te nemen is dat per het einde van dit jaar Keuzedagen niet meer nieuw verkocht worden. Als u chat of telefoneert met uw partner aanwezig dan kan de collega die u treft u beiden helpen.

Ik heb nog 6 keuzedagen en een coupon , ze zijn allemaal geldig nog. Ik heb gisteren met klantenservice geprobeerd mijn keuzedagen abonnement op te zeggen, dat kon, maar ik krijg maar € 11.14 restitutie, dat zijn dus 3 keuzedagen, ik hebt gevraagd voor ze allemaal , allemaal was geen optie was het antwoord, en op mijn vraag waarom niet alles, krijg ik verder geen antwoord. Dus ik heb mijn aanvraag voor opzeggen ingetrokken , merkwaardig en onbegrijpelijk allemaal.

Hoi traveller, welkom op onze NS Community!

Dit komt wellicht omdat de Keuzedagen die al klaarstaan nog gebruikt kunnen worden, ook na de einddatum van je abonnement. Aangezien alle Keuzedagen verlengd zijn tot 1 januari 2021 kunnen die nog gebruikt worden tot die tijd. Daarom krijg je daar geen restitutie voor. Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid.

2 van die hebben een eind datum van 21/5/2021 , 3 van die hebben een eind datum van 31-12-20,

er zijn 3 nieuwe in aantocht t.w. 22/11/20 tot 21/1/2021 en 22/1/2021 21/3/2021 en 22/3/2021 tot 21/5/2021, de coupon is tot 31/12/20.

 

Mijn abonnement loopt af op 22/5/2021 .

 

Volgens mij, als ik nu opzeggen , zijn ze allemaal geldig voor restitutie 

Keuzedagen die reeds vrijgegeven zijn worden niet gerestitueerd. Dus Keuzedagen geldig tot 31.01.2020 staan klaar om opgehaald te worden en worden niet gerestitueerd. Keuzedagen die nog geldig gemaakt moeten worden na die datum krijg je wel terug. 

Als je aan de telefoon bent met Klantenservice , ze kunnen de vrijgegeven dagen gewoon op dat moment deleten bij mijn account , tenslotte ze zijn niet gebruikt en betaald ook nog ! Vreemde werkwijze hoor .

 

Dat kunnen mijn collega's niet. Tevens blijven ze, zoals ik eerder heb aangegeven, geldig, ook als je per november opzegt. De Keuzedagen die dan al vrijgegeven waren, kunnen dan alsnog tot 1 januari gebruikt worden.

OK, bedankt voor alle info, zoals gezegd ik heb mijn opzeggen ingetrokken, en zal het doen in april/mei volgende jaar .

Reputatie 7
Badge +3

Nu iedereen zich kan beroepen op de regel dat vanwege medische noodzaak geen mondkapje in OV gedragen hoeft te worden, is de trein een potentiële besmettingsbron geworden. Daarmee is het nog onveiliger voor ouderen en kwetsbaren om met de trein te reizen. Tijd voor NS om toch maar te kijken naar verlenging van de Keuzedagen tot eind maart 2021 net als met andere actiekaarten is gebeurd.

Toch nog een reactie van mij.

 

Dit heb ik net gelezen op de NS site in de rubriek Keuzedagen :

 

Keuzedagen opzeggen

Keuzedagen kunt u na het eerste abonnementsjaar opzeggen. Restitutie wordt alleen verleend voor Keuzedagen die nog geldig zijn. Voor verlopen (of gebruikte) Keuzedagen geven we geen geld terug. Opzeggen kan telefonisch bij NS Klantenservice.

 

 

Nu iedereen zich kan beroepen op de regel dat vanwege medische noodzaak geen mondkapje in OV gedragen hoeft te worden, is de trein een potentiële besmettingsbron geworden. Daarmee is het nog onveiliger voor ouderen en kwetsbaren om met de trein te reizen. Tijd voor NS om toch maar te kijken naar verlenging van de Keuzedagen tot eind maart 2021 net als met andere actiekaarten is gebeurd.

@MoDe ,

Dit is inmiddels weer ijlings door Laura ingetrokken is dus niet correct

Laura . U  zegt :

 

Keuzedagen die reeds vrijgegeven zijn worden niet gerestitueerd. Dus Keuzedagen geldig tot 31.01.2020 staan klaar om opgehaald te worden en worden niet gerestitueerd. Keuzedagen die nog geldig gemaakt moeten worden na die datum krijg je wel terug. 

 

 

Dit heb ik net gelezen op de NS site in de rubriek Keuzedagen :

 

Keuzedagen opzeggen

Keuzedagen kunt u na het eerste abonnementsjaar opzeggen. Restitutie wordt alleen verleend voor Keuzedagen die nog geldig zijn. Voor verlopen (of gebruikte) Keuzedagen geven we geen geld terug. Opzeggen kan telefonisch bij NS Klantenservice.

 

 

Reageer