beantwoord

Restitutie van keuzedagen

• 17 juni 2020
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Sedert 10 april heb ik 7 keuzedagen. Daarvan is er nog géén gebruikt.

Nu zijn de keuzedagen die na 18 mei geldig zijn, verlengd tot 31 december 2020. Maar ik ben helemaal niet meer van plan om dit jaar en volgend jaar met de trein te gaan reizen! Ik zou alleen maar, “niet - noodzakelijke” reizen maken en dat mag niet meer.

Daarom lijkt het mij redelijk, dat ik de kosten voor deze keuzedagen volledig gerestitueerd krijg. Bent u het hiermee eens?

Bovenstaande geldt ook voor de keuzedagen van mijn partner.

icon

Beste antwoord door Momo 17 juni 2020, 14:41

Voor de eerdere Keuzedagen kunt u via de klantenservice een couponcode aanvragen die tot 31 december geldig is.

En niemand kan nog zeggen hoe de situatie zich de komende maanden gaat ontwikkelen en of het tot eind van het jaar zo is of er een oproep is dat de trein alleen voor noodzakelijke reizen is. 

Overigens is het niet zo dat u niet mag reizen, het mag wel maar liever zo min mogelijk.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor de eerdere Keuzedagen kunt u via de klantenservice een couponcode aanvragen die tot 31 december geldig is.

En niemand kan nog zeggen hoe de situatie zich de komende maanden gaat ontwikkelen en of het tot eind van het jaar zo is of er een oproep is dat de trein alleen voor noodzakelijke reizen is. 

Overigens is het niet zo dat u niet mag reizen, het mag wel maar liever zo min mogelijk.

Reputatie 5
Badge

De kosten per keuzedag is 3,50. Dat is nou niet iets om erg veel spektakel over te maken. De kosten van het achterliggende ABO is 5-6 eur/mnd. Als je alles vooraf had geweten had je dat kunnen stopzetten met wat trucs, die uitgebreid op vele sites in maart hebben gestaan. Wel hebben veel oudere senioren al jaren+jaren een zgn VDU oude stijl, dat veel meer reductie biedt, maar ook dat vervalt per 1/1/21, tot grote woede die velen hier al hebben weten te ventileren.

Voor de rest is het uw eigen hoogstpersoonlijke glazen bol oppoetsen en inkijken om te zien wat de toekomst qua corona ons brengen zal.

Goedemiddag Leo46, welkom op de NS Community. 

Via de klantenservice kunt u inderdaad een couponcode krijgen voor de Keuzedag van 10 april tot 10 juni. Als u verwacht de komende 1,5 jaar niet te gaan reizen, dan is het abonnement maandelijks opzegbaar. Even goed om in de overweging mee te nemen is dat per het einde van dit jaar Keuzedagen niet meer nieuw verkocht worden. Als u chat of telefoneert met uw partner aanwezig dan kan de collega die u treft u beiden helpen.

Reageer