-
-
Op het juiste spoor
-
1 reactie
Ik heb automatisch opladen geactiveerd voor mijn OV-kaart zodat er steeds 10 euro wordt geladen als het saldo op is. Nu wil ik met de trein wat 18 euro voor een retour gaat kosten. Moet ik dat bedrag eerst op mijn kaart laden of gaat dat ook achteraf via incasso?
icon
Beste antwoord door Martijn. 8 oktober 2014, 17:02
Ik heb automatisch opladen geactiveerd voor mijn OV-kaart zodat er steeds 10 euro wordt geladen als het saldo op is. Nu wil ik met de trein wat 18 euro voor een retour gaat kosten. Moet ik dat bedrag eerst op mijn kaart laden of gaat dat ook achteraf via incasso?
De reis kost € 9 per enkele rit, dus bij het inchecken wordt de kaart automatisch opgeladen met € 10 en direct weer als instap tarief afgeboekt. Bij het uitchecken op de eindbestemming wordt de ritprijs berekend en blijft € 1 saldo op de kaart staan.
Vervolgens wordt bij het inchecken voor de terug reis weer automatisch € 10 saldo bijgeladen, bij het uitchecken wordt de ritprijs weer verrekend en blijft er € 2 saldo op de kaart staan. Het automatisch geladen saldo van 2 x € 10 gaat via de afgegeven incasso machtiging.
Bekijk origineel