Samenreiskorting | NS Community
beantwoord

Samenreiskorting

  • 27 April 2022
  • 8 reacties
  • 313 Bekeken

Donderdag 21 april heb ik (Flex kaart) met mijn vrouw (Rail actief) een reisje gemaakt naar Utrecht CS. Ik wilde vóór vertrek Samenreiskorting activeren, maar dat werkte niet. Voor de terugreis probeerde ik het opnieuw op Utrecht CS: werkte opnieuw niet. Ik ben toen naar de klantenservice gelopen. Daar zei men dat dit al de vierde melding was in twee dagen. Ik moest maar gewoon inchecken en naderhand de schade claimen. Op de NS website zag ik geen mogelijkheid hiertoe.

Nu de factuur is binnengekomen, probeer ik het opnieuw. De enige mogelijkheid om mijn klacht neer te leggen is hier, op dit forum. Dus: bij deze, NS!

Ik heb op 21 2 x €7,30 = €14,60 betaald; mijn claim is dus -/- 40% oftewel €5,84.

Ik hoop dat het zo voor elkaar komt. Bij voorbaat mijn dank.

icon

Beste antwoord door rvdborgt 27 April 2022, 08:47

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt vanaf 12 juni opzeggen. Het werkt niet met kalendermaanden. Uw abonnement loopt van 12 mei tot en met 11 juni, daarna is de maand om en kunt u opzeggen.

Badge +3

Voor een volgende keer: op een kaart met NS Flex kan Samenreiskorting niet geladen worden bij de kaartautomaat. U kunt Samenreiskorting activeren in de app of in Mijn NS.

Reputatie 7
Badge +1

Voor een volgende keer: op een kaart met NS Flex kan Samenreiskorting niet geladen worden bij de kaartautomaat. U kunt Samenreiskorting activeren in de app of in Mijn NS.

Dat hadden ze op het station ook moeten vertellen natuurlijk...

Reputatie 7
Badge +1

Dit forum is achter geen klantenservice, ook al zet NS het op zijn website daaronder.

Contactmogelijkheden met de klantenservice vind je hier. Behalve natuurlijk deze community.

Goed, ik heb nu dus Daluren geactiveerd. Per 12 mei, dus dat loopt op 12 juni af. Of niet? Het is halverwege de maand, kan ik pas opzeggen per 30 juni? Weet iemand dat? 

Duidelijk, bedankt! Ik kan dus een volgende keer gewoon voor een paar dagen een Daluren-abo nemen!

Reputatie 7
Badge +4

U kunt hem een paar dagen gebruiken nadat u een abonnement heeft genomen, maar u zit in de eerste maand vast aan het abonnement. Het kan uit als u tijdens het inchecken in de daluren €12,75 kwijt zou zijn. 

Helder, dank!

Reageer