Samenreiskorting

  • 3 March 2024
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Hallo, ik ga met mijn vrouw soms spontaan treinen en dan kan zij op de kaartautomaat 'samenreiskorting' aanzetten op haar ov-chipkaart omdat ik een Dal Voordeel abonnement heb. We gaan soms op de bonnefooi en weten dus niet waar we uitstappen. Maar nu moet je, als ik het goed begrijp, van tevoren je traject opgeven, enkel of retour en vooraf betalen. Maar we weten vaak niet eens waar we gaan uitstappen of dat we bijvoorbeeld terug met de bus gaan. Of is deze mogelijkheid van spontaan reizen met behoud van samenreiskorting soms nog wel mogelijk? Zo niet, dan is voor ons alle lol er wel een beetje van af en zullen we niet zo vaak meer spontaan gaan treinen.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi ArtisA,

Als je vrouw Flex Basis op haar OV-chipkaart zet, kan de Samenreiskorting via de app of de website op die chipkaart geactiveerd worden en hoef je dus niet van tevoren een bestemming op te geven.

Badge +3

Hoi ArtisA,

Als je vrouw Flex Basis op haar OV-chipkaart zet, kan de Samenreiskorting via de app of de website op die chipkaart geactiveerd worden en hoef je dus niet van tevoren een bestemming op te geven.

Tot 22 april kan het op een anonieme kaart (of een persoonlijke kaart zonder abonnement) nog bij een kaartautomaat.

Flex Basis op een persoonlijke kaart zetten kost 10 euro, beter neem je dan vóór 10 maart een NS Flex Dal Voordeel abonnement voor € 2,50 (na een maand opzegbaar). Een persoonlijke kaart is dan gratis.

mrfreeze en Robert B, bedankt voor jullie reacties en tips.

Reageer