samenreiskorting aanzetten werkt niet | NS Community
beantwoord

samenreiskorting aanzetten werkt niet

  • 18 September 2022
  • 5 reacties
  • 368 Bekeken

Beste lezer,

Ik krijg een foutmelding bij het zetten van samenreiskorting op 'ja'. Ik heb een flex abo en probeer dit via de website aan te zetten. Voorheen nooit problemen gehad.

 

Bedankt,

 

Edit: inmiddels een e-ticket gekocht met samenreiskorting. Wat dat betreft dus 'opgelost'.

icon

Beste antwoord door Thom 18 September 2022, 13:13

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als het voor vandaag is is het wel opgelost, door de week mag u zich er tijdens de spits niet mee in de trein bevinden.

Vaak lukt het na het legen van de cache of met een andere browser nog wel eens. Merkwaardigerwijs kan het uitzetten van een adblocker nog wel eens helpen,

Ik heb een Flex Dal voordeel abo, via de website kan ik nu geen samenreiskorting aanzetten. Dit zou in pricipe mogelijk moeten zijn , want dit is geen kids vrij, of flex basis abo (jullie eigen documentatie). Ik ga dus nu met die vriend maar reizen zonder dit aan te zetten, maar eventuele boetes zijn dus voor jullie rekening.

Badge +3

Het is de persoon die meereist die Samenreiskorting moet activeren, niet de abonnementhouder.

De meereizende persoon kan dat op drie manieren doen:

  • Als hij een persoonlijke OV-chipkaart heeft met NS Flex: door in de app of Mijn NS Samenreiskorting te activeren.
  • Als hij een persoonlijke OV-chipkaart zonder NS Flex heeft, of een anonieme OV-chipkaart: door bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo te laden.
  • Als hij geen OV-chipkaart heeft, of die niet wil gebruiken: door te reizen met een e-ticket met Samenreiskorting. In dat geval geldt wel: tijdens de spitsuren mag niet gereisd worden. Bij reizen met een OV-chipkaart geldt het tijdstip van inchecken en mag dat wel als in de daluren is ingecheckt.

Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor alle informatie.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een Flex Dal voordeel abo, via de website kan ik nu geen samenreiskorting aanzetten. Dit zou in pricipe mogelijk moeten zijn , want dit is geen kids vrij, of flex basis abo (jullie eigen documentatie). Ik ga dus nu met die vriend maar reizen zonder dit aan te zetten, maar eventuele boetes zijn dus voor jullie rekening.

Het klopt dat jij geen samenreiskorting kunt aanzetten, want als abonnementhouder moet jij gewoon inchecken. Degene die met jou samenreist moet zorgen voor samenreiskorting op (anonieme) ov-chipkaart of e-ticket.

Altijd handig als je je eerst verdiept in iets als je niet weet hoe iets precies werkt, dan hier te melden dat eventuele boetes voor onze? rekening zijn. Wij zijn gewoon reizigers zoals jij en gaan jouw boetes niet ophoesten. Dat gaat NS ook niet doen.

Eenvoud is de kracht van het ware. Laat NS zich eerst richten om de treinen volgens dienstrooster te laten rijden dan met dit soort IT speeltjes aan de haal te gaan.

Reageer