beantwoord

Samenreiskorting apart opstappen

  • 31 March 2023
  • 2 reacties
  • 331 Bekeken

Ik en mijn vrienden gaan straks naar Amsterdam met de trein, maar het is me onduidelijk hoe samenreiskorting precies werkt wanneer 1 iemand eerder instapt.

 

Ik zelf stap 1 station later op dan iemand mee wilt reizen, zou die dan uit moeten stappen, uitchecken, samereiskorting aan en weer inchecken? En op de terug weg dan hetzelfde probleem.

icon

Beste antwoord door MoDe 31 March 2023, 14:56

Bekijk origineel

2 reacties

Alleen degene zonder abonnement dient Samenreiskorting aan te zetten, en dient het volledige traject dat zij afleggen samen te reizen met de abonnementshouder.
Je medereiziger hoeft dus niet uit te stappen of opnieuw in te checken.
Let er wel op dat als jij een gedeelte zonder de abonnementshouder reist je hiervoor wel het volle tarief dient te betalen en de Samenreiskorting dus weer uit dient te zetten.

Reputatie 7
Badge +3

Als degene die eerder instapt geen abonnement heeft maar gebruik wilt maken van samenreiskorting, dan zal er eerst ingecheckt moeten worden tegen vol tarief, uitchecken, samenreiskorting op de kaart zetten voor heen en terug en weer inchecken. Wanneer er alleen in de daluren gereisd wordt, is het handiger om een retourticket voor het stukje te kopen dat alleen gereisd wordt en een samenreisticket voor het deel wat samengereisd wordt. Je kunt ook van te voren samenreiskorting op de kaart zetten, voor 1e deel in/uitchecken met bankpas en daarna inchecken met samenreiskorting.

Reageer