Samenreiskorting dal voordeel abonnement zonder OVChipkaart?

• 2 september 2014
  • 2 reacties
  • 2749 Bekeken

Op zaterdag 23-8 ben ik samen met een buitenlandse vriend die op bezoek was in Amsterdam van station Amsterdam Zuid naar Dordrecht gereist. Ik kon inchecken met mijn dal voordeelkaart maar voor mijn vriend moesten we een kaartje uit de automaat halen. Met geen mogelijkheid kon ik zien hoe je samenreiskorting kon krijgen. De enige mogelijkheid die ik zag was dat hij voor € 7,50 extra een kaart kon kopen en dan kon de meereiskorting wel? Volgens mij is dit niet juist. Waarom moet iemand die eenmalig in Amsterdam is of eenmalig met de trein meereist toch een pas aanschaffen? NS kan volstaan om bij het kopen van een kaartje de mogelijkheid: meereiskorting te geven: immers, er moet dan altijd iemand met een voordeelabonnement meereizen. Uiteindelijk hebben we maar een kaartje voor het normale tarief gekocht. Kan ik alsnog het teveel betaalde bedrag terug claimen?

2 reacties

Beste Paulusd,

Papieren kaartjes zijn sinds 9 juli niet meer verkrijgbaar in de kaartautomaten. De optie om met samenreiskorting te reizen is het aanschaffen van een anonieme of persoonlijke OVchipkaart en er bij de kaartautomaat samenreiskorting op te laden. Je betaalt dan inderdaad 7.50 maar de kaart is 5 jaar geldig. Het teveel betaalde bedrag kan je in dit geval niet terugclaimen, immers, de optie voor samenreiskorting is er.
Vriendelijke groet, Robby
Alweer een manier waarop NS probeert haar klanten te beinvloeden!! Ik begin steeds meer te balen over het gedrag van NS naar haar klanten toe. Het kan allemaal zo eenvoudig maar NS maakt het verdomd moeilijk!! 😠

Reageer