beantwoord

Samenreiskorting flex voor anderen

• 9 januari 2020
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

Ik vroeg mij af of anderen ook met mij mee met 40% korting mogen reizen als ik een Flex dal heb?

icon

Beste antwoord door masd 9 januari 2020, 14:30

Ja, dat kan.

Heb je een NS Flex-abonnement of een ander NS-abonnement en wil je iemand met jou mee laten reizen die zelf een OV-chipkaart zonder abonnement heeft? Dat kan. Je mag in de daluren maximaal 3 personen met 40% korting mee laten reizen. Jouw medereiziger moet hiervoor Samenreiskorting op zijn of haar OV-chipkaart zetten.

Je medereiziger kan ook gebruik maken van een Samenreisticket Dal, verkrijgbaar via app of website. Daarmer mag je echter niet in de spits reizen, ook niet als je eerder incheckt. Met een OV-chipkaart mag je medereiziger een reis in de spits wel afmaken.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Ja, dat kan.

Heb je een NS Flex-abonnement of een ander NS-abonnement en wil je iemand met jou mee laten reizen die zelf een OV-chipkaart zonder abonnement heeft? Dat kan. Je mag in de daluren maximaal 3 personen met 40% korting mee laten reizen. Jouw medereiziger moet hiervoor Samenreiskorting op zijn of haar OV-chipkaart zetten.

Je medereiziger kan ook gebruik maken van een Samenreisticket Dal, verkrijgbaar via app of website. Daarmer mag je echter niet in de spits reizen, ook niet als je eerder incheckt. Met een OV-chipkaart mag je medereiziger een reis in de spits wel afmaken.

Hoi RosanneVroom, welkom op de NS Community. 

Het antwoord van masd klopt helemaal. Indien je medereiziger NS Flex zonder abonnement heeft, kan die via de app of via het Mijn NS account de Samenreiskorting activeren. 

Super! Dank jullie wel!

Reageer