beantwoord

Samenreiskorting studenten-OV

• 24 juli 2015
  • 5 reacties
  • 38280 Bekeken

Hallo,

Binnenkort wil ik iemand mee laten reizen met de 40% samenreiskorting die bij mijn studentenreisproduct hoort. Dit is een weekend OV-chipkaart. Nu vraag ik mij af of ik dit persoon alleen kan laten meereizen als ik zelf volledig gratis mag reizen (in de weekenden), of dat dit ook is toegestaan wanneer ik zelf ook met korting reis en dus niet helemaal gratis (doordeweeks). Hierover heb ik niks kunnen vinden op de website.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 juli 2015, 22:41

U mag mensen met Samenreiskorting meenemen in de voordeeluren. Dat is maandag t/m vrijdag na 9.00 uur, in de weekenden en op feestdagen de hele dag. In de vakantiemaanden juli en augustus en de week tussen kerst en oud en nieuw ook de hele dag.

De tijden waarop uw abonnement u recht geeft op vrij reizen of reizen met korting zijn voor Samenreiskorting niet van belang. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
U mag mensen met Samenreiskorting meenemen in de voordeeluren. Dat is maandag t/m vrijdag na 9.00 uur, in de weekenden en op feestdagen de hele dag. In de vakantiemaanden juli en augustus en de week tussen kerst en oud en nieuw ook de hele dag.

De tijden waarop uw abonnement u recht geeft op vrij reizen of reizen met korting zijn voor Samenreiskorting niet van belang. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Bedankt voor het snelle antwoord!
Een correctie (misschien was het vroeger anders): Samenreiskorting geldt in de maanden juli en augustus en tussen kerst en oud en nieuw NIET de hele dag.

Samenreiskorting geldt voor reizen die beginnen op werkdagen van 9.00 tot 16.00 uur en van 18.30 uur tot 6.30 uur. Alleen in het weekend en op feestdagen de hele dag.

Het maakt hierbij inderdaad niet uit of de reiziger met het studentenreisproduct zelf gratis reist of zelf ook gebruik maakt van de korting van 40%.
Reputatie 7
Badge +4
Er geldt gewoon een ochtend- en middagspits voor de samenreizer, ook als samengereisd wordt met iemand die een VDU heeft en ook in juli en augustus. Er wordt wel samen gereisd maar niet onder dezelfde voorwaarden als de hoofdreiziger. Voor de samenreiziger gelden dezelfde voorwaarden bij ieder ander abonnement waarmee wordt samengereisd.
Badge +3
Dit topic is van juli 2015. De voorwaarden zijn gewijzigd per 1 januari 2016.

Reageer