beantwoord

Samenreiskorting: Zelfde bestemming, verschillend vertrekstation

• 12 september 2014
  • 3 reacties
  • 1287 Bekeken

Stel jij en je medereiziger hebben allebei dezelfde eindbestemming, maar jij stapt een station later op (als in: een deel van het traject komt overeen, maar niet de beginbestemming). Is het dan toegestaan om samenreiskorting op je ov-chipkaart te laden?

M.A.W. moet je perse dezelfde in-check bestemming hebben voor samenreiskorting?

Op verschillende sites kon ik wel lezen dat als je alleen verder reist je dan je samenreiskorting eraf moet halen en zo verder (zonder korting reist - of als het net wel buiten de spits is - met korting). Zelf heb ik het idee van wel, maar de voorwaarden geen m.i. geen uitsluitsel.
icon

Beste antwoord door Thom 12 september 2014, 19:07

U hoeft niet op hetzelfde station in te stappen maar de samenreiskorting moet wel gedekt zijn door degene met wie u meereist. Het moet ook duidelijk zijn dat u samenreist. Op een ander station instappen dan degene met wie u meereist is nu eenmaal verdacht.

U mag in geen geval met samenreiskorting alleen reizen. U moet dan naar het automaat en de samenreiskorting er af halen.

Conducteurs vragen soms wel eens iets over degene met wie u meereist en ze kennen nog meer mogelijkheden als controle, heb ik gemerkt. Bij twijfel kan een boete worden verstrekt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U hoeft niet op hetzelfde station in te stappen maar de samenreiskorting moet wel gedekt zijn door degene met wie u meereist. Het moet ook duidelijk zijn dat u samenreist. Op een ander station instappen dan degene met wie u meereist is nu eenmaal verdacht.

U mag in geen geval met samenreiskorting alleen reizen. U moet dan naar het automaat en de samenreiskorting er af halen.

Conducteurs vragen soms wel eens iets over degene met wie u meereist en ze kennen nog meer mogelijkheden als controle, heb ik gemerkt. Bij twijfel kan een boete worden verstrekt.
Beste Enovy, Bedankt voor je vraag. Om je vraag te beantwoorden; Indien je medereiziger gebruikmaakt van samenreiskorting moet hij ingecheckt zijn op hetzelfde station als jij. Indien je medereiziger dus eerder instapt, zal hij tot aan jouw vertrekstation een kaartje op vol tarief moeten kopen. Indien je medereizigers op korting reist, zal de conducteur hier een boete voor kunnen uitschijven. Het antwoord van Thom is dus juist.

Ik heb je topic verplaatst naar Abonnementen om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
zal hij tot aan jouw vertrekstation een kaartje op vol tarief moeten kopen.
En een trein eerder moeten vertrekken om op het tussenstation uit te checken, samenreiskorting te laden, en in te checken. Breng aub de losse kaartjes terug die van te voren gekocht/geladen kunnen worden.

Reageer