Samenreizen op Dal Voordeel; wie moet Samenreiskorting op kaart zetten? | NS Community
beantwoord

Samenreizen op Dal Voordeel; wie moet Samenreiskorting op kaart zetten?

  • 27 September 2022
  • 6 reacties
  • 766 Bekeken

Ik heb een Dal Voordeel abonnement. En wil iemand meenemen met Samenreiskorting.

Wie moet dit product op zijn kaart zetten? Ik of de persoon die ik meeneem?

En mag het op een anonieme OV kaart?

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 September 2022, 16:43

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

U als abonnementhouder doet niets anders dan wat u normaal doet: in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop uw abonnement staat. De persoon die meereist, moet Samenreiskorting op zijn kaart zetten. Dat mag ook op een anonieme kaart.

Eventueel kan uw medereiziger ook een e-ticket met Samenreiskorting kopen (enkele reis, dagretour). Let dan wel goed op: Samenreiskorting geladen op een OV-chipkaart is geldig als in de daluren wordt ingecheckt, en een e-ticket met Samenreiskorting is geldig als in de daluren wordt gereisd. Met een e-ticket met Samenreiskorting mag de medereiziger zich in de spitsuren niet in de trein bevinden. Met een OV-chipkaart waarop Samenreiskorting geladen is mag wel in de spitsuren worden gereisd als in de daluren is ingecheckt.

Reputatie 7
Badge +3

De medereiziger moet de Samenreiskorting op de kaart zetten, dit kan zowel op een persoonlijke als een anonieme kaart.

Reputatie 7
Badge +2

Met een e-ticket met Samenreiskorting mag de medereiziger zich in de daluren niet in de trein bevinden..

Het zijn natuurlijk de spitsuren waarin je je dan niet in de trein mag bevinden.

Badge +3

Dank, aangepast.

Badge +3

Voor het gemak, alle informatie (voor je medereizigers) staat op deze pagina.

In de meeste gevallen zal een medereiziger die geen korting heeft deze moeten laden op een willekeurige ov-chipkaart bij een automaat op het station.

Heeft je medereiziger NS Flex zonder korting, dan kan die Samenreiskorting aan zetten in Mijn NS of de NS app.

Heeft je medereiziger geen ov-chipkaart, dan zijn er de e-tickets (met spitsbeperkingen).

U als abonnementhouder doet niets anders dan wat u normaal doet: in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop uw abonnement staat. De persoon die meereist, moet Samenreiskorting op zijn kaart zetten. Dat mag ook op een anonieme kaart.

Eventueel kan uw medereiziger ook een e-ticket met Samenreiskorting kopen (enkele reis, dagretour). Let dan wel goed op: Samenreiskorting geladen op een OV-chipkaart is geldig als in de daluren wordt ingecheckt, en een e-ticket met Samenreiskorting is geldig als in de daluren wordt gereisd. Met een e-ticket met Samenreiskorting mag de medereiziger zich in de spitsuren niet in de trein bevinden. Met een OV-chipkaart waarop Samenreiskorting geladen is mag wel in de spitsuren worden gereisd als in de daluren is ingecheckt.

Bedankt Tochjo. Hier kan ik mee verder.

Reageer