beantwoord

samenreizen op eigen voordeelurenkaart

  • 20 July 2022
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hallo, ik wil een e-ticket voor mezelf kopen met korting, klopt het dat zo’n ticket niet bestaat , alleen een samenreiskorting? Zou ik dan kunnen samenreizen met mijn eigen kortingskaart?

 

ik wil nl het eerste korte gedeelte van de reis voor 9.00 uur reizen en hier een etiket voor kopen met de normale prijs. Vanaf 8.55 uur heb ik als ik het goed begrepen heb recht op korting, dus vanaf dat moment zou ik het e-ticket met korting kunnen laten zien.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 20 July 2022, 16:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Irne,

Je kunt met je abonnement alleen korting krijgen door in- en uit te checken met je OV-chipkaart. Je kunt dus wel een e-ticket vol tarief kopen voor het eerste gedeelte (slim zelfs!), maar zult dan toch even de trein uit moeten om in te checken.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt niet met jezelf samenreizen. De korting die hoort bij je abonnement krijg je alleen wanneer je met de OV-chipkaart waarop je abonnement staat incheckt. 

Dan gaat het dus niet lukken want als de trein 8.55 uur vertrekt zal ik die missen als ik om 8.55 uur incheck 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bovendien geldt bij een e-ticket met korting géén marge van 5 minuten, dus zelfs al zou je met iemand Samenreizen dan mag je daarmee niet om 8:55 vertrekken.

Je zult het dus moeten doen zoals @mrfreeze zegt, voltarief e-ticket tot een volgend station en daar even inchecken met je ov-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +3

Een trein die om 8.55 uur vertrekt ga je inderdaad niet halen. Tenzij er vertraging is, ook niet ongebruikelijk 😉

Dan zit er niks anders op dan een trein later te nemen of de hele reis op vol tarief te reizen.

Hallo, ik wil een e-ticket voor mezelf kopen met korting, klopt het dat zo’n ticket niet bestaat , alleen een samenreiskorting? Zou ik dan kunnen samenreizen met mijn eigen kortingskaart?

Met een e-ticket kun je niet inchecken en dan valt dus niet te controleren of u niet stiekem toch te vroeg vertrekt. Dat was vroeger al het probleem met die stempelkaartjes, hordes bejaarden ging toen doodleuk al (ver) voor negen uur met hun keuzedag in de trein zitten. 

Reageer