beantwoord

Samrenreiskorting in een deel van de reis

  • 5 June 2023
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Mijn vriend wilde gebruikmaken van de samenreiskorting van mijn Altijd Vrij abonnement via zijn OV chipkaart, toen wij samen de trein namen van Maastricht CS naar Utrecht CS op een zondag. Daarna zou hij alleen verder gaan reizen naar Amsterdam CS in dezelfde trein, terwijl ik op Utrecht CS zou overstappen naar een andere intercity en verder reisde naar Ede-Wageningen CS.

Helaas was het heel moeilijk om dat te regelen via de automaat op station. De behulpzame conducteur op het perron kwam ook niet uit bij de automaat. Loket was niet open op Maastricht CS zodat mijn vriend geen aparte kaartjes kon kopen.

Hoe konnen wij toch gebruik maken van de samenreiskorting regeling op het traject Maastricht CS - Utrecht CS, liefst als mijn vriend kon blijven zitten in de trein, zonder eerst uit de trein te stappen in Utrecht en uitchecken en dan opnieuw inchecken?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 5 June 2023, 15:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi KYC3009,

Zonder uit- en inchecken kan dat niet met een OV-chipkaart.

Je zou wel twee losse tickets kunnen kopen, een van Maastricht naar Utrecht met Samenreiskorting, en een normaal ticket van Utrecht naar Amsterdam. Dan kan hij in de trein blijven zitten. Je kunt die tickets online kopen, dan hoef je ook niet langs een loket.

Kaartje met Samenreiskorting

Normaal kaartje

Dank je mr freeze.

Reageer