beantwoord

Schriftelijke bevestiging 'Geld terug bij vertraging'

• 9 februari 2015
  • 3 reacties
  • 551 Bekeken

Beste forumleden,
Soms, als ik meer dan een (half) uur vertraging heb, log ik in om 'geld terug bij vertraging' aan te vragen op de website. Dat gaat altijd heel voorspoedig en netjes, en van de vergoeding koop ik een kopje koffie bij de kiosk. Prima dus. Maar... ik krijg na zo'n aanvraag ook altijd een papieren envelop thuisgestuurd met dezelfde tekst als in het mailtje dat ik ontvang. Zonde, want hij gaat ongeopend de papierbak in. Weten jullie een manier om te voorkomen dat deze post wordt verstuurd? Scheelt een paar euro verzendkosten en papierproductie :)

Groet,
Martijn
icon

Beste antwoord door Thijs2 9 februari 2015, 17:20

Kun je checken of in MijnNS onder 'Mijn Gegevens' het vinkje voor 'Ik wil graag serviceberichten van NS via de post ontvangen' bij 'post' staat aangevinkt? Dit vinkje weghalen zou dit moeten oplossen.
Bekijk origineel

3 reacties

Dag Thijs,

Ik zou eigenlijk iedereen adviseren om wel het vinkje 'post' aan te houden. Als ik dit forum lees dan is het maar erg de vraag of er mailtjes aan komen bij mislukte incasso's en wordt er heel snel een incasso bureau ingeschakeld. Dus om puur te vertrouwen op de emails van de NS is een zeker risico.

De bevestigingen voor de GTBV zou ik ook niet op papier willen, maar zaken als een melding van mislukte incasso, doorzetting naar incassobureau natuurlijk wel.

Of is het mogelijk daar nog onderscheid in te maken?
Kun je checken of in MijnNS onder 'Mijn Gegevens' het vinkje voor 'Ik wil graag serviceberichten van NS via de post ontvangen' bij 'post' staat aangevinkt? Dit vinkje weghalen zou dit moeten oplossen.
Dat heb ik ook gekregen, mijn verzoek werd toen afgewezen omdat het net geen 30 minuten vertraging was. Maar idd doodzonde van het papier, mogelijk staat wel uw bank en adresgegevens erin vermeldt met eventueel uw ov chipkaart nummer. Iemand kan zo uw gegevens nazien. Als u een papier shredder wilt aanschaffen, kunt u deze dan beter vernietigen. Als ik een brief naar de NS Klantenservice schrijf, krijg ik altijd via de mail een antwoord terug. Ik denk dat in de toekomst alles alleen digitaal gaat. Dus dat u per mail een antwoord krijgt of u uw geld terug bij vertraging wel of niet terecht is.

Reageer