SD knip | NS Community
beantwoord

SD knip

  • 18 January 2021
  • 19 reacties
  • 1728 Bekeken

Op 1 januari, terwijl ik gewoon thuis zat en mijn Ovchipkaart op het gangkastje lag. Toen is er 5.91 bijgeschreven op mijn Ovchipkaart, met vermelding SD knip.

Wat is dat voor een knip, komt dat elke maand?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 18 January 2021, 18:57

Bekijk origineel

19 reacties

Goedenavond 123henk. Welkom bij de NS Community.

"SD knip” is een beetje vreemde benaming, maar het betreft een restitutie voor je Voordeelurenabonnement. Het abonnement is per 01.01.2021 € 7,00 goedkoper geworden. Afhankelijk van wanneer je abonnement verlengd is krijg je naar rato een gedeelte van die € 7,00 terug. Eenmalig dus, helaas.

Dank voor je snelle reactie. Toch mooi weer een kopje koffie en een vulkoek verdiend met deze korting.

Op zondag is er 60 € afgeschreven van mijn rekening met vermelding sd knip en een vermelde reistijd die ik niet kan plaatsen want ik heb niet gereisd. 

Reputatie 7
Badge +3

U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de klantenservice via telefoon, chat, Twitter of Facebook.

Het bedrag van €60 zou kunnen zijn voor de jaarlijkse verlenging van een Dal Voordeel abonnement of Voordeelurenabonnement. Alleen die vermelding sd knip is dan vreemd. 

U zou ook even kunnen kijken in uw MijnNS account, onder facturen zou de factuur moeten staan waarbij aangegeven is waar de factuur voor is.

U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de klantenservice via telefoon, chat, Twitter of Facebook.

Het bedrag van €60 zou kunnen zijn voor de jaarlijkse verlenging van een Dal Voordeel abonnement of Voordeelurenabonnement. Alleen die vermelding sd knip is dan vreemd. 

U zou ook even kunnen kijken in uw MijnNS account, onder facturen zou de factuur moeten staan waarbij aangegeven is waar de factuur voor is.

Bedankt voor je reactie. Ik zal is kijken in mijn facturen. 

Beste lezer

Ons overkwam hetzelfde: op 2 mei is er 60 euro gedebiteerd op de ov-chipkaart van mijn zoon met vermelding SD knip consumentenkaart. Op diezelfde dag kreeg ik een mail met de rekening voor de dalurenkaart van mijn zoon en is er vervolgens 60 euro van mijn rekening afgeschreven. Dus er is sprake van een dubbele betaling.

Ik heb gebeld met zowel NS als OV-chip maar iedereen wijst naar elkaar. In het transactieoverzicht van mijn zoon is de debitering te zien, maar niet bij zijn OV-chip transacties.

Inmiddels hebben we er ongeveer 3 bel-uren opzitten en zijn we geen stap verder gekomen, heel frustrerend. 

Wie kan ik hierover nu nog over benaderen? Hoor het graag!

 

Reputatie 7
Badge +4

Was die zestig euro die van uw rekening is afgeschreven niet vanwege een Dalvoordeelabonnement?

Reputatie 7

Het zou toch wel eens handig zijn als NS (eindelijk) eens werk ging maken van goede omschrijvingen bij af- en bijschrijvingen.

Was die zestig euro die van uw rekening is afgeschrevenniet vanwege een Dalvoordeelabonnement?

Ja dat bedoel ik, ik gebruikte de verkeerde term, maar die afschrijving klopte, die debitering op de ov-chipkaart van mijn zoon niet….

Reputatie 7
Badge +1

1 mogelijk idee:

 Is Uw zoon soms net 1 jaar na studiebeëindiging en heeft hij vergeten het gratis DalKorting dat men na afstuderen krijgt stop te zetten, zodat het u dus doorloopt-totdat het gestopt wordt? OF heeft U nagelaten de rekeningen aan te passen aan nu gescheiden huishouding?

Overigens is er ook dan amper wat verloren-men kan ten allen tijde omzetten naar FLEX-basis en krijgt dan op dagbasis het nog niet verbruikte deel terug-op de bank.

Maar inderdaad-geregelde volgers van dit forum lezen zowat dagelijks wel een erg vreemd overkomende misgelopen administratiepunt van tante spoor.

Reputatie 7
Badge +3

Er is dan nu 60 euro gedebiteerd en 60 euro afgeschreven. Dat is dan per saldo nu 0 euro, al is de omschrijving SD knip verwarrend.  Of was er eerder al een bedrag afgeschreven. En heeft uw zoon nu wel of niet een Dal Voordeel abonnement? Of hadhij die opgezegd?

Badge +3

Een omschrijving SD knip ging eigenlijk altijd over een oud Voordeelurenabonnement (is iets anders dan Dal Voordeel!) Dat ging dan om een restitutie van maximaal 7 euro.

Dus voor @Anneke Brouwer, waarschijnlijk je eigen abonnement (en niet dat van je zoon waar je misschien contracthouder van bent).

Neem contact op met de Klantenservice voor uitleg (telefoon, chat, Twitter of Facebook), of kijk in Mijn NS bij facturen waar het precies over gaat.

Is er een doorlopend (jaar)abonnement beëindigd, dan moet je dat binnen 2 weken of een maand bevestigen bij een automaat (supermarkt, station) want anders loopt het alsnog door. In de e-mail die je (als het goed is) gekregen hebt staat dat ook.

Beste mensen dank voor jullie antwoorden en tips, er is totaal 120 euro betaald door ons en we krijgen het deel van mijn zoon niet terug. In beide gevallen gaat het om de het abonnement van mijn zoon. NS geeft aan dat, omdat het van het saldo van mijn zoon is afgegaan, zij hier niet van inkomen, het moet van een bankrekening afgeschreven zijn.

ik heb aangegeven dat ik het vreemd vind dat ik het bewijs moet leveren, maar dat ik alleen de afschrift op zijn kaart kan laten zien, die heb ik meegestuurd. 
mijn zoon heeft nog 2 studiejaren te gaan dus van te laat opzeggen is geen sprake. Hij had gewoon zijn oude abonnement nog lopen via mij, dat had ik 2 jaar geleden al op moeten zeggen en heb ik nu gedaan. 
ik laat het hierbij, want krijg geen poot aan de grond bij ns, fijne pinksterdagen!


 

Reputatie 7
Badge +3

Beste mensen dank voor jullie antwoorden en tips, er is totaal 120 euro betaald door ons en we krijgen het deel van mijn zoon niet terug. In beide gevallen gaat het om de het abonnement van mijn zoon. NS geeft aan dat, omdat het van het saldo van mijn zoon is afgegaan, zij hier niet van inkomen, het moet van een bankrekening afgeschreven zijn.

ik heb aangegeven dat ik het vreemd vind dat ik het bewijs moet leveren, maar dat ik alleen de afschrift op zijn kaart kan laten zien, die heb ik meegestuurd. 
mijn zoon heeft nog 2 studiejaren te gaan dus van te laat opzeggen is geen sprake. Hij had gewoon zijn oude abonnement nog lopen via mij, dat had ik 2 jaar geleden al op moeten zeggen en heb ik nu gedaan. 
ik laat het hierbij, want krijg geen poot aan de grond bij ns, fijne pinksterdagen!


 


Wat bedoel je met van het saldo gegaan? Van het banksaldo of het tegoed op OV chipkaart?

Er is dan nu 60 euro gedebiteerd en 60 euro afgeschreven. Dat is dan per saldo nu 0 euro, al is de omschrijving SD knip verwarrend.  Of was er eerder al een bedrag afgeschreven. En heeft uw zoon nu wel of niet een Dal Voordeel abonnement? Of hadhij die opgezegd?

Debiteren is er af halen 😉 dus 2x 60

en bedankt voor je reactie

Beste mensen dank voor jullie antwoorden en tips, er is totaal 120 euro betaald door ons en we krijgen het deel van mijn zoon niet terug. In beide gevallen gaat het om de het abonnement van mijn zoon. NS geeft aan dat, omdat het van het saldo van mijn zoon is afgegaan, zij hier niet van inkomen, het moet van een bankrekening afgeschreven zijn.

ik heb aangegeven dat ik het vreemd vind dat ik het bewijs moet leveren, maar dat ik alleen de afschrift op zijn kaart kan laten zien, die heb ik meegestuurd. 
mijn zoon heeft nog 2 studiejaren te gaan dus van te laat opzeggen is geen sprake. Hij had gewoon zijn oude abonnement nog lopen via mij, dat had ik 2 jaar geleden al op moeten zeggen en heb ik nu gedaan. 
ik laat het hierbij, want krijg geen poot aan de grond bij ns, fijne pinksterdagen!


 


Wat bedoel je met van het saldo gegaan? Van het banksaldo of het tegoed op OV chipkaart?

Van het saldo op de ov chip, daarnaast ook van mijn bankrekening, laat nu aub maar zitten, ik ga de honden uitlaten en genieten van mijn vrije dagen! 💃

Spijtig dat je het erbij wilt laten zitten. Voor de meelezers wil ik kwijt dat wij abonnementskosten nooit incasseren van het saldo wat op de OV-chipkaart staat. Indien je een dubbele incasso ziet kan je het beste onze klantenservice benaderen om dit uit te laten zoeken.

Hetzelfde bij mij gebeurd, 60,01 van mijn kaart afgeschreven, betreft treinreis (zonder vermelding  van plaatsnaam) wel met datum en betreft consumenten abonnement (SD Knip). Een week later €60,00 van mijn bankrekening afgeschreven. Eerst gebeld met NS, konden er niets mee, doorverwezen naar ov chipkaart 0900-0980, konden er ook  niets mee. Moest contactformulier invullen met bewijzen… ik ben benieuwd, binnen 3 dagen krijg ik antwoord, wordt vervolgd. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Maria Elisabeth

Een ‘treinreis’ van € 60,01 die van het saldo van je kaart afgeschreven wordt is vrijwel onmogelijk. Zulke dure treinreizen bestaan niet. De maximale prijs met NS 1e klas is € 45,21 (i.c.m. andere vervoerders soms een paar centen meer), en wie heeft er in hemelsnaam zoveel saldo op een kaart staan dat zoiets zou lukken?

Als er SD Knip staat dan gaat het vrijwel zeker om een (voordeeluren)abonnement. Heb je een screenshot (van een Mijn OV-chipkaart reishistorie) waaruit blijkt dat je 60 euro aan saldo kwijt bent geraakt?

Als dit gaat om een regel in je Mijn NS reishistorie dan kan je die gewoon negeren, de NS kan namelijk helemaal geen saldo afboeken van een kaart die ergens in een kast ligt of in je portemonnee zit.

Maar je hebt al een formulier ingevuld, dus laat maar weten wat daar uitkomt.

Reageer