beantwoord

Specifiek advies wordt door de NS niet (altijd) goed gegeven (Abonnementen)

• 3 mei 2017
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Laatst vroeg ik aan de NS welk NS abonnement zou je eruit moeten komen als je bijvoorbeeld 4x per week zou gaan reizen bijvoorbeeld heen in de daluren en terug in de spits van WP naar UT. Even was het stil. Ze adviseerde mij dan om een Traject Vrij te nemen. Maar volgens de Abonnementenwijzer kom ik op Altijd Voordeel uit. Hetzelfde geldt , maar dan van WP naar LEDN. Ook daar kom ik op een Altijd Voordeel uit. Maar de NS zegt dan steeds dat ik dan beter een Traject Vrij moet gaan nemen. Ik heb het ook uitgerekend. Maar ik ben voor een Traject Vrij toch duurder uit dan dat ik Altijd Voordeel abonnement zou gaan nemen. Als je 5 of meerdere keren per week naar UT of LEDN zou gaan vanuit WP, dan kom je wel uit op een traject vrij. Maar voor mensen met zoals ik moeten namelijk de gulden middenweg gaan zoeken en niet klakkeloos overgaan op een Traject Vrij abonnement. Het zou fijner zijn als de NS aan de reizigers meer specifieker moeten zijn en dat mensen niet klakkeloos een Traject Vrij abonnement zou gaan aanvragen. Ik heb het idee dat op dat soort momenten er niet altijd voldoende aandacht wordt gegeven voor de juiste advies van de NS abonnementen. Mijn idee is ook dat voor die groep reizigers dan ook teveel zou gaan moeten betalen dan nodig is.
icon

Beste antwoord door Dennis 3 mei 2017, 07:31

Zelf uitrekenen is inderdaad verstandig. Een medewerker klantenservice is geen rekenwonder en heeft voor zover bekend ook geen geavanceerde software om zulke vragen goed en snel te beantwoorden. bijdragevandennis
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Zelf uitrekenen is inderdaad verstandig. Een medewerker klantenservice is geen rekenwonder en heeft voor zover bekend ook geen geavanceerde software om zulke vragen goed en snel te beantwoorden. bijdragevandennis
Reputatie 7
Daarbij scheelt het ook of je Traject vrij maand of jaar neemt.

Ik gebruik een beetje de volgende stelregel: Jaarvariant kan bij 4x per week in de spits uit
Maandvariant 5x per week, Altijd voordeel is het alternatief als je in de spits reist.

Maar ook ik geef het advies altijd zelf uit te rekenen met jouw traject ed.
Wanneer ons om advies wordt gevraagd denken we altijd mee wat de beste en meest optimale oplossing is. Ik kom niet snel cases tegen waarbij een reiziger echt significant te veel betaalt. Daarnaast, daar ben je als reiziger ook nog altijd zelf bij.

Reageer