beantwoord

Spitsuren in juli en augustus

• 2 juli 2017
  • 9 reacties
  • 1246 Bekeken

Is het nog steeds mogelijk om in de maanden juli en augustus met een dalvrij kaart in de spits te reizen?
icon

Beste antwoord door Thom 2 juli 2017, 23:36

Niet met korting helaas. Met een Dalvrijkaart heeft dat ook nooit gekund. Het kan wel als u een oud Voordeeluenabonnement heeft. Dat bezit u dan in ieder geval sinds 2011 en u betaalt er €62,90 per jaar voor. Ik denk dat u die twee abonnementen verwart. Wellicht ten overvloede: Het kan zeker niet met een modern Dalvoordeelabonnement.

Heeft u dat oude Voordeelurenabonnement niet, dan geldt de ochtend- en de middagspits. Uw fiets mag wel de hele dag mee.

U kunt wel in de spits reizen maar u betaalt bij inchecken in de spits het normale- dan wel volle tarief.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Niet met korting helaas. Met een Dalvrijkaart heeft dat ook nooit gekund. Het kan wel als u een oud Voordeeluenabonnement heeft. Dat bezit u dan in ieder geval sinds 2011 en u betaalt er €62,90 per jaar voor. Ik denk dat u die twee abonnementen verwart. Wellicht ten overvloede: Het kan zeker niet met een modern Dalvoordeelabonnement.

Heeft u dat oude Voordeelurenabonnement niet, dan geldt de ochtend- en de middagspits. Uw fiets mag wel de hele dag mee.

U kunt wel in de spits reizen maar u betaalt bij inchecken in de spits het normale- dan wel volle tarief.
Bedankt voor je antwoord Thom. Heb je zo voldoende informatie duiven1959?
Ja, duidelijk, jammer dat de NS onderscheid maakt tussen oude en nieuwe klanten. Een soort discriminatie kun je zeggen.
Badge +3
Is geen discriminatie, want tot 2011 was er nog geen avondspits en alles na 09:00 was dal.

Maar mensen die het (toenmalige) Voordeeluren-abonnement hadden kun je natuulijk niet benadelen, daarom bestaat het voor die (bestaaande, maar niet voor nieuwe) klanten nog steeds, en is dus ruim 20% duurder.
Als nieuwe klant heb je geen keuze dus vind ik het toch een vorm van discriminatie.
Reputatie 7
Badge +3
Het is natuurlijk pure discriminatie maar dit is verzonnen door Rover en niet door NS.
Als nieuwe klant heb je geen keuze dus vind ik het toch een vorm van discriminatie.

Nederland verandert, de economie verandert, de reisbehoeftes veranderen. Daar proberen we zo goed mogelijk op in te springen en om de spits te ontlasten hebben we mooie producten die relatief goedkoper zijn wanneer je voor reizen tijdens de dalmomenten kiest. Reizen in de spits is inderdaad relatief duurder geworden. Er is dus zeker keuze, alleen horen daar andere prijzen bij. Bedenk overigens dat wanneer je je reis in een dalmoment start (bijvoorbeeld om 15:45) je gewoon door mag reizen in de (avond)spits voor het kortingstarief.
Reputatie 7
Badge +3
Blijft de vraag waarom NS beloofd heeft om de oude VDU voor bestaande reizigers nog minstens 50 jaar te handhaven. Een overgangsperiode van bijv. 5 jaar was meer dan genoeg geweest.
Badge +3
Geen slapende honden wakker maken. De gebruikers van de oude regeling (zoals ik) sterven wel een keer uit.

Reageer