beantwoord

Spoormagazine overzicht alle nummers inhoud digitaal.

• 14 september 2019
  • 13 reacties
  • 529 Bekeken

Hallo alle medereizigers,

Na een paar jaar bewaren van het magazine zou het handig zijn als je een geïndexeerde PDF inhoud hebt op onderwerp. B.V. alle stadswandelingen, boswandelingen etc in een lijstje alfabetisch met erbij jaar/nummer/bladzijde.
Blad weggooien is zonde vanwege de foto’s.

Vraag:
Zet op internet een actuele PDFinhoud die iedere 3 maanden wordt bijgewerkt. Deze inhoud kan je dan raadplegen als je b.v. een stadswandeling zoekt. Ook kan het PDFbestand in jouw smartphone of tablet zetten zodat je altijd de inhoud van spoormagazine bij je hebt.

Vriendelijke groeten,

André.
icon

Beste antwoord door Maxime NS 17 september 2019, 11:43

@André K. Je suggestie is doorgezet. Ik heb als terugkoppeling gekregen dat er op dit moment geen plannen zijn om een dergelijk archief te maken. Wellicht verandert dit in de toekomst 🙂. Bedankt voor het meedenken!
Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3
Als het u vooral gaat over de wandelingen: die kunt u vinden op www.eropuit.nl/wandelen.
Reputatie 7
Badge +3
Als het u vooral gaat over de wandelingen: die kunt u vinden op www.eropuit.nl/wandelen.

Daar staan niet de stadswandelingen uit Spoor bij. Toevallig gisteren gekeken.
Reputatie 7
Badge +3
Goed idee! Maar dan alleen toegankelijk voor Spoorontvangers.
Dacht ik gisteren ook aan toen ik een stadswandeling zocht die ooit in Spoor stond.
Badge +3
Ik vind het ook een goed idee, maar zonder al te negatief te willen zijn...

De vertrekstaten die voorheen digitaal beschikbaar waren (als PDF) hebben ze ook de stekker uit getrokken, terwijl er veel vraag naar was en het een fluitje van een cent is om ze eens per kwartaal even te indexeren/updaten. De bronbestanden zijn er gewoon immers.

Zie dit topic.
Reputatie 7
Badge
Voor de vertrekstaten hadden we inderdaad al een ander topic @Robert B, waarin zo'n 6 mensen vragen naar vertrekstaten als PDF.
Niet echt een aantal waar NS van onder de indruk is. Logisch ook, je hebt er weinig aan.
Overigens ging dit topic over magazine Spoor, met vaak best leuke wandelingen.
Badge +3
Ik vond SPOOR archief digitaal gewoon een goed idee, maar er was dus al een NS site over wandelingen?

Weer wat geleerd in dat geval, bedankt! En die 6 mensen die ergens naar vragen en die je noemt hebben wél de moeite genomen om de weg naar hier te vinden. De meesten doen die moeite niet eens, dus dat is topje van de ijsberg vermoed ik zomaar 🤔

Daar hoef jij (of niemand eigenlijk) mij niets over te vertellen verder, en of mensen op stations/perrons nog op die antieke gele dingen kijken ook niet.. Waarom zijn die er dan nog wél? Juist, voor die andere 6 mensen of zo.

Oh, en als je graag wilt wandelen (wel even een smartphone aanschaffen eerst), er is ook een app
Die link is voor Android maar Apple heeft die ook wel) en ja, de NS wandelroutes staan er ook in!

Terug on topic, SPOOR (plus archief) digitaal is een prima optie dus. ReclameFolder app ook, in geval van een NEE sticker op je brievenbus.
Reputatie 7
Badge +3
NS heeft wandelingen op de site staan, maar dat zijn andere wandelingen dan die in Spoor staan.

Vandaag maar wandeling samengesteld op grond van monumenten die deelnamen aan de open Monumentendag.
Hallo André K. Welkom op de NS Community.

Ik vind het een leuk idee en zet je vraag door! Wellicht is er iets mogelijk 🙂!
Reputatie 6
Ik begrijp so-wie-so niet, waarom Spoor nog op papier wordt gespreid. Hoeveel inkt, kilo's papier (en dus bomen), brandstof voor het transport zou er per nummer door heen gaan? Al met al niet echt een voorbeeld van duurzaamheid. En dan zijn er ook nog de portokosten...

De voordelen van een online magazine:
  • beter voor het milieu
  • altijd en overal beschikbaar
  • meer mogelijkheden om het magazine te personaliseren
  • meer mogelijkheden voor beeld en foto's, audio en video
  • sneller te actualiseren

Om de 'exclusiviteit' te waarborgen (alsof de inhoud alléén voor abonnementhouders interessant is), zou het magazine via 'mijn NS' verspreid kunnen worden, met de mogelijkheid om de kortingsbonnetjes, net als een treinkaartje, in de app te laden of om het voor de ICT'ers van NS niet al te ingewikkeld te maken: per email kan ook...
Reputatie 7
Badge +3
@Bertus niet iedereen heeft een smartphone of een smartphone met een internetbundel. Een app kan dus niet door iedereen gebruikt worden en een stadswandeling vind ik persoonlijk fijner vanaf papier te lezen dan vanaf mijn telefoon.
Reputatie 6
@Bertus niet iedereen heeft een smartphone of een smartphone met een internetbundel. Een app kan dus niet door iedereen gebruikt worden en een stadswandeling vind ik persoonlijk fijner vanaf papier te lezen dan vanaf mijn telefoon.

Een pdf is gemakkelijk te printen.
Reputatie 7
Badge +3

@Bertus niet iedereen heeft een smartphone of een smartphone met een internetbundel. Een app kan dus niet door iedereen gebruikt worden en een stadswandeling vind ik persoonlijk fijner vanaf papier te lezen dan vanaf mijn telefoon.Een pdf is gemakkelijk te printen.

M.a.w. als ik liever iets van papier lees, dan moet ik de Spoor maar printen vanuit een app die ik misschien niet op mijn telefoon kan zetten of niet eens wil hebben.
@André K. Je suggestie is doorgezet. Ik heb als terugkoppeling gekregen dat er op dit moment geen plannen zijn om een dergelijk archief te maken. Wellicht verandert dit in de toekomst 🙂. Bedankt voor het meedenken!

Reageer