Standaard 2e klas bij Reizen op Saldo buiten 'Weekendvrij 1e klas'

• 18 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 6
Badge
  • Super user
  • 1242 reacties
Kan Reizen op Saldo met een WeekendVrij 1e klas buiten de tijden van WeekendVrij niet standaard op 2e klas worden gezet?
Ik heb de keuze op de automaat wel, maar het kan alleen maar voor 'deze dag'? Kan dat niet blijvend?

Het feit dat ik een WeekendVrij 1e klas heb, wil niet zeggen dat ik standaard ook met 1e klas wil reizen in de daluren of de spits. Nu moet ik dus voor elke dag in de daluren of de spits de keuze op 2e klas zetten.

Kan dat niet anders?

5 reacties

Badge +3
Nee, NS biedt de door u gevraagde mogelijkheid niet.
Reputatie 6
Badge
Lekker nadeeltje dus, hoewel ik niet echt vaak in de daluren/spits reis.
Reputatie 6
Badge +2
Vreemd genoeg kan dat inderdaad niet. NS kan of wil niet begrijpen dat het voor de hand ligt dat veel klanten dit wensen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb ook Weekendvrij eerste klas maar mag als senior bij dit abonnement geen keuzedagen bestellen, dus ik heb een extra dalvoordeelabonnement genomen voor dat doel. Die kaart kun je ondanks de eerste klas keuzedagen wel definitief op 2e klas zetten. Je zou het dus met twee kaarten op kunnen lossen.

In jouw geval - je lijkt me nog geen zestig -zou dat echter betekenen dat je een dalvoordeelabonnement moet aanschaffen, ingesteld op tweede klas en die gebruiken voor door de week. Dat is inderdaad omslachtig en je bent dan ook nog 29 euro kwijt voor het abo, terwijl je feitelijk dat recht al hebt ingebouwd in je weekendvrij. Niet ideaal maar wel een optie.

Ik ben het wel met Dennis en Aar eens dat de mogelijkheid dit met een weekendvrij in een keer te doen voor een redelijk grote groep die op saldo reizen een mooie optie zou kunnen zijn.
Beste Aar,

Een weekend vrij abonnement bevat ook een dalvoordeelabonnement voor doordeweeks. Dit abonnement kan alleen op 1e of op 2e klas staan, niet half/half. Als je in het weekend 1e klas reist dan zal je doordeweeks ook op 1e klas reizen.

Vriendelijke groet, Robby

Reageer