beantwoord

stop zetten altijd vrij

  • 4 april 2020
  • 1 reactie
  • 128 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Kan ik mijn altijd vrij abonnement tijdelijk stop zetten omdat ik dara nu geen gebruik van maak.

icon

Beste antwoord door loklok8 4 april 2020, 11:21

Als u een NS Flex abonnement hebt, kunt u deze gratis omzetten naar NS Flex zonder abonnement. Dat kan als u in de afgelopen maand uw abonnement niet hebt gewijzigd. Na 1 maand kunt u deze weer dagelijks wijzigen naar elk ander abonnement binnen Flex. U betaalt dan alleen de kosten als u met de kaart gereisd hebt, uw abonnementskosten worden €0.

Heeft u een klassiek (reizen op saldo) jaarabonnement, dan kunt u deze omzetten naar NS Flex zonder abonnement en, zodra u die weer nodig hebt, in Flex met een abonnement wijzigen. Wilt u bij de abonnementswijziging niet gebruik maken van Flex, maar weer van een klassiek abonnement, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om dat om te zetten.

Klassieke maandabonnementen zijn binnen de maand niet te wijzigen. U kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice voor een tegemoetkoming.

Bij de wijziging van een abonnement krijgt u het geld terug van de nog niet-gereisde dagen.

Voor een wijziging van een klassiek abonnement naar Flex moet u wel langs de oplaad- of kaartautomaat om uw oude abonnement te verwijderen en NS Flex op te halen, pas dan wordt uw klassieke abonnement beëindigd. Bij een wijziging binnen Flex is dat uiteraard niet nodig.

U kunt wijzigen door op de knop 'Bekijk en wijzig uw abonnement' te drukken op de startpagina van uw Mijn NS als u al een Flex abonnement hebt. Heeft u een klassiek abonnement, dan kunt u op 'Direct bestellen' drukken in het vak 'Stap nu over naar NS Flex'.

U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice via de chat door op 'Chat met NS' te drukken of via Twitter/Facebook, omdat u hier doorgaans sneller een antwoord krijgt. Uiteraard is telefonisch contact ook mogelijk.

Houdt er rekening mee dat het drukker kan zijn bij de klantenservice en het dus mogelijk langer duurt voordat u een reactie ontvangt. U kunt het beste in de avonduren contact opnemen wanneer het rustiger is.

Voor meer informatie hunt u hier terecht: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1

Als u een NS Flex abonnement hebt, kunt u deze gratis omzetten naar NS Flex zonder abonnement. Dat kan als u in de afgelopen maand uw abonnement niet hebt gewijzigd. Na 1 maand kunt u deze weer dagelijks wijzigen naar elk ander abonnement binnen Flex. U betaalt dan alleen de kosten als u met de kaart gereisd hebt, uw abonnementskosten worden €0.

Heeft u een klassiek (reizen op saldo) jaarabonnement, dan kunt u deze omzetten naar NS Flex zonder abonnement en, zodra u die weer nodig hebt, in Flex met een abonnement wijzigen. Wilt u bij de abonnementswijziging niet gebruik maken van Flex, maar weer van een klassiek abonnement, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om dat om te zetten.

Klassieke maandabonnementen zijn binnen de maand niet te wijzigen. U kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice voor een tegemoetkoming.

Bij de wijziging van een abonnement krijgt u het geld terug van de nog niet-gereisde dagen.

Voor een wijziging van een klassiek abonnement naar Flex moet u wel langs de oplaad- of kaartautomaat om uw oude abonnement te verwijderen en NS Flex op te halen, pas dan wordt uw klassieke abonnement beëindigd. Bij een wijziging binnen Flex is dat uiteraard niet nodig.

U kunt wijzigen door op de knop 'Bekijk en wijzig uw abonnement' te drukken op de startpagina van uw Mijn NS als u al een Flex abonnement hebt. Heeft u een klassiek abonnement, dan kunt u op 'Direct bestellen' drukken in het vak 'Stap nu over naar NS Flex'.

U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice via de chat door op 'Chat met NS' te drukken of via Twitter/Facebook, omdat u hier doorgaans sneller een antwoord krijgt. Uiteraard is telefonisch contact ook mogelijk.

Houdt er rekening mee dat het drukker kan zijn bij de klantenservice en het dus mogelijk langer duurt voordat u een reactie ontvangt. U kunt het beste in de avonduren contact opnemen wanneer het rustiger is.

Voor meer informatie hunt u hier terecht: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

Reageer