Stopt mijn Traject Vrij abonnement na een maand of loopt het door?

  • 26 september 2014
  • 5 reacties
  • 321 Bekeken

Ik heb 2 weken voor 25 augustus een Traject abonnement gekocht.

Zie het volgende:

Klasse 2e
Ingangsdatum 25-08-2014
Contractduur Doorlopend
Betaalwijze Maandelijks
Productprijs € 73,20 per maand
Type abonnement Hoofdabonnement

Stopt dit na een maand, of gaat het automatisch door en wordt het geld van je rekening afgehaald?
Ik wil namelijk gebruik gaan maken van een ander vervoersmiddel, en is deze overbodig.
Het is vandaag de 26e van september , maar kon vanochtend nog met de trein.
Kan iemand mij a.u.b helpen door deze vraag te beantwoorden.
Dankuwel

5 reacties

Je hebt in dit geval een Traject Vrij jaarabonnement gekocht (contractduur is doorlopend), waarbij het abonnementsgeld in termijnen (maandelijks) wordt afgeschreven. Een Traject Vrij jaarabonnement is het eerste jaar niet tussentijds opzegbaar. Je had dus eigenlijk beter een Traject Vrij maandabonnement kunnen kiezen..

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Je hebt in dit geval een Traject Vrij jaarabonnement gekocht (contractduur is doorlopend), waarbij het abonnementsgeld in termijnen (maandelijks) wordt afgeschreven. Een Traject Vrij jaarabonnement is het eerste jaar niet tussentijds opzegbaar. Je had dus eigenlijk beter een Traject Vrij maandabonnement kunnen kiezen..

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

En er is geen ene mogelijkheid om de abonnement te stoppen? Ik heb deze abonnement zonder mijn ouders afgesloten:(
Badge +3
Een Traject Vrij jaarabonnement is het eerste jaar niet tussentijds opzegbaar.
Verandert de situatie als het abonnement aangeschaft is door een minderjarige? De auteur van dit topic is 16, aldus een bericht in een ander topic van zijn hand.
Reputatie 4
Badge
Een Traject Vrij jaarabonnement is het eerste jaar niet tussentijds opzegbaar.
Verandert de situatie als het abonnement aangeschaft is door een minderjarige? De auteur van dit topic is 16, aldus een bericht in een ander topic van zijn hand.


Ja dat moet de situatie veranderen. NS had bij aanschaf moeten verifiëren dat de aankoop met toestemming van de ouders is gedaan omdat het een doorlopend abonnement is met aanzienlijke financiële gevolgen. Als dat niet het geval is moet NS de overeenkomst ontbinden op verzoek van de ouders. Ineedhelp zal dus zijn ouders moeten vragen om de ontbinding te regelen. Ik neem aan dat er wel een betalingsverplichting blijft voor de periode dat het abonnement in gebruik is geweest verhoogd naar de prijs van het maandabonnement ondanks het mogelijk ontbreken van toestemming.


Is er verschil tussen het kopen van producten en het afsluiten van diensten door minderjarigen?
De wettelijke regels zijn het zelfde, maar in de praktijk is er wel een verschil. Een dienst, zoals bijvoorbeeld een sms-dienst of een abonnement bij de sportschool, is toch iets anders dan een eenmalige aankoop. Het is ook vaak voor een langere periode. En daardoor kunnen de kosten behoorlijk oplopen. In zo'n geval mag de dienstverlener of dienstaanbieder er niet zomaar van uitgaan dat de ouders toestemming hebben gegeven.

Uw minderjarige kind heeft een overeenkomst gesloten. Wat zijn uw rechten als ouder?
Heeft uw minderjarige kind iets gekocht of een dienst afgesloten zonder uw toestemming? En mocht de verkoper of dienstverlener er ook niet vanuit gaan dat u toestemming had gegeven? Dan hebt u het recht om de overeenkomst te 'vernietigen'. Dit betekent dat u de verkoper kunt vragen het product terug te nemen of de dienst terug te draaien. De verkoper of dienstverlener moet u dan het geld teruggeven.

Binnen welke tijd kan ik, als ouder, de overeenkomst 'vernietigen'?
U moet dit doen binnen drie jaar nadat u ontdekt dat uw kind het product heeft gekocht of de dienst heeft afgesloten. Maar wij adviseren u om dit zo snel mogelijk te doen.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-dienst-afgesloten-door-minderjarig-kind
Je hebt in dit geval een Traject Vrij jaarabonnement gekocht (contractduur is doorlopend), waarbij het abonnementsgeld in termijnen (maandelijks) wordt afgeschreven. Een Traject Vrij jaarabonnement is het eerste jaar niet tussentijds opzegbaar. Je had dus eigenlijk beter een Traject Vrij maandabonnement kunnen kiezen..

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

En er is geen ene mogelijkheid om de abonnement te stoppen? Ik heb deze abonnement zonder mijn ouders afgesloten:(


Ik heb je een privébericht gestuurd.

Reageer