beantwoord

Stopzetten abonnement

• 17 juli 2015
  • 6 reacties
  • 260 Bekeken

Hoi, ik kreeg ruim van te voren te horen dat mijn abonnement ging aflopen, inmiddels half jaar geleden. Ik heb dus geen actie ondernomen omdat ik het niet nodig meer heb. Nu krijg ik 2-3 maanden later ineens een mail dat mijn abonnement automatisch verlengt wordt? Kan iemand alsjeblieft dit stopzetten en mijn abonnement annuleren? Heb geen zin in een onverwachte incasso waar ik absoluut niet om gevraagd heb.
Mijn naam is Remco ****** en OV-chipkaart: **********
icon

Beste antwoord door Sivan NS 20 juli 2015, 14:32

Hoi Rashura,

Je hebt een bericht gehad over het verlopen van je kaart, niet je abonnement. Voorafgaand de verlenging van je abonnement sturen wij je een brief of e-mail (afhankelijk van je product), waarin de verlenging tijdig wordt aangekondigd. Hoewel ik kan begrijpen dat deze twee zaken niet meteen duidelijk voor je waren, valt het wel onder je eigen verantwoordelijkheid dat je de brief over het verlopen van je kaart hebt genegeerd.

Is je kaart al verlopen? Zo ja, dan dien je deze te blokkeren (zonder duplicaat inderdaad, Theofiel), en kan NS je abonnement alsnog voor je beëindigen. Zo niet, dan is opzeggen sowieso geen probleem. Dit kun je, zoals Inge al aangeeft, doen via klantenservice, 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55.
Bekijk origineel

6 reacties

Je kunt je prive gegevens tot een uur na plaatsing aanpassen. Even op het potloodje rechts bovenin klikken. Dit is een openbaar forum.
Ik ben benieuwd naar de precieze inhoud van het bericht dat u een half jaar geleden kreeg. Voor de meeste abonnementen geldt dat ze geen vaste looptijd hebben, maar dat het doorlopende abonnementen zijn die jaarlijks verlengd worden. Om het te beëindigen moet u allereerst de beëindiging doorgeven aan de NS, dat kan via dit forum, maar bijvoorbeeld ook telefonisch of via twitter. Vervolgens moet u de beëindiging bevestigen door bij een automaat de bestelling behorende bij deze beëindiging te laden op uw ov-chipkaart.
Welkom op het forum Rashura! Het is inderdaad aan te raden om even contact op te nemen met onze klantenservice, 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. De afdeling beëindiging kan je dan verder helpen met het opzeggen van je abonnement. Je mag overigens ook een tweetje sturen naar @NS_online of een bericht sturen naar onze Facebookpagina.
Ik ben benieuwd naar de precieze inhoud van het bericht dat u een half jaar geleden kreeg. Voor de meeste abonnementen geldt dat ze geen vaste looptijd hebben, maar dat het doorlopende abonnementen zijn die jaarlijks verlengd worden. Om het te beëindigen moet u allereerst de beëindiging doorgeven aan de NS, dat kan via dit forum, maar bijvoorbeeld ook telefonisch of via twitter. Vervolgens moet u de beëindiging bevestigen door bij een automaat de bestelling behorende bij deze beëindiging te laden op uw ov-chipkaart.
Ja dat bericht heb ik gevonden en betrof mijn OVpas. Blijkbaar zijn er ook mensen die een NS abbonement behouden zonder pas... niet echt een slim systeem anno 2015.
Dan mag ik toch hopen dat u nu rechtstreeks uw abonnement kunt beëindigen bij de NS en niet eerst ook nog een nieuwe ov-chipkaart hoeft aan te vragen...
Hoi Rashura,

Je hebt een bericht gehad over het verlopen van je kaart, niet je abonnement. Voorafgaand de verlenging van je abonnement sturen wij je een brief of e-mail (afhankelijk van je product), waarin de verlenging tijdig wordt aangekondigd. Hoewel ik kan begrijpen dat deze twee zaken niet meteen duidelijk voor je waren, valt het wel onder je eigen verantwoordelijkheid dat je de brief over het verlopen van je kaart hebt genegeerd.

Is je kaart al verlopen? Zo ja, dan dien je deze te blokkeren (zonder duplicaat inderdaad, Theofiel), en kan NS je abonnement alsnog voor je beëindigen. Zo niet, dan is opzeggen sowieso geen probleem. Dit kun je, zoals Inge al aangeeft, doen via klantenservice, 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55.

Reageer