beantwoord

Stopzetten daluren voordeel abonnement

• 19 september 2018
  • 2 reacties
  • 135 Bekeken

Ik heb in juli mijn abonnement stopgezet. Hiervan heb ik een bevestigingsmail gekregen tijdens het gesprek heb ik nog expliciet gevraagd of ik hierbij niks meer hoefde te betalen. Dit was niet het geval. Nu krijg ik twee weken geleden een mail met daarin gemeld er wordt door middel van automatische incasso 50 euro afgeschreven. Ik heb hierna contact opgenomen met jullie klantenservice waarbij mij werd verteld dat ik het nog niet stop had gezet op mijn kaart. De manier waarop deze mevrouw mij te woord stond was ronduit schandalig. Zij gooide er tijdens het gesprek allemaal data in en behandelde mij alsof ik dom was en ik moest gewoon betalen, aangegeven dat ik tijdig had stopgezet en dus ook geen rekening meer verwachtte. Het gesprek beëindigt omdat van beide kanten de frustratie hoog was. Vandaag weer een mail dat ik een bedrag van 50 euro ben verschuldigd en zo snel mogelijk moet betalen (voor 25 september).
Ik weer gebeld nu werd mij verteld dat ik een scheeflopend abonnement heb en dat ik dus nog een maand moet betalen. Maar eerst 50 euro moet betalen, later het geld waar ik recht op heb terugkrijg. Ook deze mevrouw was beslist niet vriendelijk aan de telefoon.
Het ergste van alles vind ik dat ik tijdig mijn abonnement heb stopgezet en er ontzettend veel moeite voor moet doen om dit te laten beëindigen. De manier waarop ik wordt behandeld tijdens de telefoongesprekken bij de klantenservice (na dik een half uur in de wacht) is echt schandalig. Ik voel mij niet gehoord en ben er helemaal klaar mee.
icon

Beste antwoord door Denice NS 22 september 2018, 11:41

Update: Ik heb ELL_ND inmiddels een privébericht gestuurd met daarin uitleg over de beëindiging en betaling van haar abonnement. In ELL_ND haar geval heeft ze vorig jaar een korting op haar abonnement ontvangen waardoor haar abonnement een jaar lang niet opzegbaar is. Deze korting is haar in oktober aangeboden. Hierdoor is het abonnement niet eerder opzegbaar dan per oktober 2019. De verlengdatum van het contract was echter in september. Op dat moment schrijven we dan ook de kosten van het nieuwe abonnementsjaar af (€ 50). Omdat we pas per oktober konden beëindigen dient er wel aan de betaling te worden voldaan. Mits het abonnement dan tijdig van de OV-chipkaart is afgehaald zal er 11/12e deel van de abonnementskosten worden terugbetaald.
Bekijk origineel

2 reacties

Hi ELL_ND. Welkom bij de Community.

Ik vind het spijtig om te lezen dat je zo'n nare ervaring hebt gehad met onze Klantenservice 😞. Ik wil je graag verder helpen. Wil je mij via een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres sturen? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Update: Ik heb ELL_ND inmiddels een privébericht gestuurd met daarin uitleg over de beëindiging en betaling van haar abonnement. In ELL_ND haar geval heeft ze vorig jaar een korting op haar abonnement ontvangen waardoor haar abonnement een jaar lang niet opzegbaar is. Deze korting is haar in oktober aangeboden. Hierdoor is het abonnement niet eerder opzegbaar dan per oktober 2019. De verlengdatum van het contract was echter in september. Op dat moment schrijven we dan ook de kosten van het nieuwe abonnementsjaar af (€ 50). Omdat we pas per oktober konden beëindigen dient er wel aan de betaling te worden voldaan. Mits het abonnement dan tijdig van de OV-chipkaart is afgehaald zal er 11/12e deel van de abonnementskosten worden terugbetaald.

Reageer