beantwoord

Stopzetten studenten reisproduct iemand anders

• 30 juni 2016
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Goedenmiddag,

Een naaste van mij heeft psychische problemen, waardoor ze haar studie anderhalf jaar geleden heeft moeten stopzetten. Vermoedelijk heeft ze haar studentenreisproduct aan laten staan en reist nog steeds met haar OV kaart, waardoor er inmiddels een flinke schuld is opgebouwd (+3000 Euro). Communicatie is erg lastig, laat staan een eerlijk verhaal krijgen, zo vermeldt ze dat ze haar product wel degelijk heeft stopgezet en 'er toch geen gebruik van maakt'. Nu is mijn vraag of ik ergens kan achterhalen of dit reisproduct nog aanstaat, en of ik dit eventueel kan stopzetten.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tochjo 30 juni 2016, 16:47

Het studentenreisproduct is een product van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). De opgebouwde schuld moet ook worden voldaan aan DUO. Voor informatie hierover moet u dus contact opnemen met DUO.

DUO mag nooit persoonsgebonden informatie over anderen geven. Gegevens verstrekken ze alleen aan de betrokken persoon zelf. Om toch informatie over uw naaste te krijgen, moet u eerst door haar gemachtigd worden, hoe lastig dat ook kan zijn.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Het studentenreisproduct is een product van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). De opgebouwde schuld moet ook worden voldaan aan DUO. Voor informatie hierover moet u dus contact opnemen met DUO.

DUO mag nooit persoonsgebonden informatie over anderen geven. Gegevens verstrekken ze alleen aan de betrokken persoon zelf. Om toch informatie over uw naaste te krijgen, moet u eerst door haar gemachtigd worden, hoe lastig dat ook kan zijn.
Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik zal het probleem voorleggen aan DUO.

Reageer